The derect of professional instruction to suppose comprehension of problems to future profession and mentenance coming of engineering work. In this investigation we have proposed the method of increse efficient professional instraction of students mining specialitys, which to produce of synthesis elements fundamental and special disciplines to level integration. This method to realize the educational-systematic material, which inclusion the guestion of didactic's physics, technical psychologist, professional pedagogics with speciality disciplines, thus that way to erase of Bide between processes learning the theoretical knowledge and formation the practical skills experience of professional work the future mining engineer.
Профессионнальная направленность подготовки студентов предполагает понимание задач будущей профессии, содержание предстоящей инженерной деятельности. Предлагаемый в данном исследовании метод повышения эффективности и результативности профессиональной подготовки студентов горного профиля технических вузов предполагает синтез элементов фундаментальных и специальных дисциплин до уровня их интеграции. Реализуется он путем логически связанного учебно-методического обеспечения, включающего в себя вопросы дидактики физики, технической психологии, профессиональной педагогики со специальными дисциплинами таким образом, чтобы снивелировать грань мейлу процессами усвоения теоретических знаний и формированием обобщенных практических умений и навыков профессиональной деятельности будущего горного инженера.