У дисертації досліджено проблему оцінювання навчальних досягнень учнів у процесі вивчення фізичної географії основної загальноосвітньої школи. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми, зокрема, здійснено аналіз літературних джерел з проблеми контролю навчальних досягнень учнів з фізичної географії в основній загальноосвітній школі; удосконалено поділ методів контролю з географії та обґрунтовано методику їх застосування, експериментально перевірено ефективність розробленої методики оцінювання; теоретично обґрунтовано методичні засади та розроблено модель оцінювання знань і вмінь учнів з фізичної географії. Представлено методику використання методів, форм контролю, прийомів оцінювання й самоконтролю учнів у навчанні фізичної географії основної загальноосвітньої школи.
The dissertation is dedicated to the investigation in the field of grading achievements of pupils in the process of studying physical geography in the basic secondary school. The state of the problem under investigation is analized‚ besides‚ the analysis of the literary resources in the field of testing pupils’ achievements is given; the division of methods in testing is improved, and the methods of their using are substantiated; the effectiveness of the elaborated grading methodology is practically tested; methodical bases are theoretically substantiated and the model of grading knowledge and skills of pupils in geography is elaborated. The methodology of using the methods, test forms, grading models and self-control schemes of pupils of the basic secondary school is presented.