ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Яндрова, Юлія Вячеславівна | |
dc.date.accessioned | 2024-04-02T08:06:50Z | |
dc.date.available | 2024-04-02T08:06:50Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Яндрова, Юлія Вячеславівна. Особливості розвитку гендерної ідентичності дівчат-підлітків в умовах шкіл-інтернатів : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Яндрова Юлія Вячеславівна ; наук. керівник Булах Ірина Сергіївна ; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2012. – 258 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44693 | |
dc.description.abstract | У дисертації, присвяченій вивченню особливостей розвитку гендерної ідентичності дівчат-підлітків в умовах шкіл-інтернатів, здійснено теоретичний аналіз наукових підходів дослідження гендерної ідентичності особистості в підлітковому віці; визначено сутність поняття «гендерна ідентичність особистості підліткового віку»; обґрунтовано психологічну структуру цього особистісного утворення, що презентована такими складовими: інформаційним, мотиваційним, операційним та емоційним; визначено соціально-психологічні чинники особливостей її розвитку у дівчат-підлітків загальноосвітніх шкіл та шкіл-інтернатів. Емпірично досліджено особливості розвитку гендерної ідентичності дівчатпідлітків у різних умовах життєіснування (загальноосвітні школи та школи-інтернати). Визначено критерії (виконання гендерної ролі, залежність від гендерних стереотипів; співвідношення маскулінних, фемінних якостей особистості; стійкість гендерних установок відносно сімейних стосунків), показники та рівні (високий, середній, низький) гендерної ідентичності. | uk |
dc.description.abstract | The dissertation provides theoretical substantiation and experimental study of the characteristics of the development of teenage girls’ gender identity in boarding schools. Analysis of socio-psychological factors influencing the formation of gender identity in the adolescence was conducted. The content of terms «gender», «identity», «gender identity», «gender roles», «androgenic descriptions», «gender roles» were revealed. The study determines differences in the structure of teenage girls’ gender identity in secondary schools in comparison to teenage girls’ gender identity in specialized boarding schools. Factors that prevent normal gender identity formation in boarding schools were revealed, namely absence of a singular identification image, absence of control over teenage girl behavior in socio-sexual sphere by a significant adult, generation gap, deprivation. The study points out that harmonic development of teenage girls’ gender identity in boarding schools requires goal-oriented realignment of their stereotypical and traditional masculine-feminine roles towards androgenic gender roles. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | гендер | uk |
dc.subject | ідентичність | uk |
dc.subject | гендерна ідентичність особистості підліткового віку | uk |
dc.subject | маскулінні властивості | uk |
dc.subject | фемінні властивості | uk |
dc.subject | андрогінні властивості | uk |
dc.subject | гендерна роль | uk |
dc.subject | гендерний образ «Я» особистості підлітка | uk |
dc.subject | gender | uk |
dc.subject | identity | uk |
dc.subject | gender identity of teenage | uk |
dc.subject | masculine descriptions | uk |
dc.subject | feminine descriptions | uk |
dc.subject | androgenic descriptions | uk |
dc.subject | gender roles | uk |
dc.subject | gender image of personality | uk |
dc.title | Особливості розвитку гендерної ідентичності дівчат-підлітків в умовах шкіл-інтернатів | uk |
dc.title.alternative | Characteristics of the development of teenage girls’ gender identity in boarding schools | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | 37.015.3:159.922.7–055.25 (043.3) |