Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості розвитку гендерної ідентичності дівчат-підлітків в умовах шкіл-інтернатів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Яндрова, Юлія Вячеславівна
dc.date.accessioned 2024-04-02T08:06:50Z
dc.date.available 2024-04-02T08:06:50Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Яндрова, Юлія Вячеславівна. Особливості розвитку гендерної ідентичності дівчат-підлітків в умовах шкіл-інтернатів : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Яндрова Юлія Вячеславівна ; наук. керівник Булах Ірина Сергіївна ; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2012. – 258 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44693
dc.description.abstract У дисертації, присвяченій вивченню особливостей розвитку гендерної ідентичності дівчат-підлітків в умовах шкіл-інтернатів, здійснено теоретичний аналіз наукових підходів дослідження гендерної ідентичності особистості в підлітковому віці; визначено сутність поняття «гендерна ідентичність особистості підліткового віку»; обґрунтовано психологічну структуру цього особистісного утворення, що презентована такими складовими: інформаційним, мотиваційним, операційним та емоційним; визначено соціально-психологічні чинники особливостей її розвитку у дівчат-підлітків загальноосвітніх шкіл та шкіл-інтернатів. Емпірично досліджено особливості розвитку гендерної ідентичності дівчатпідлітків у різних умовах життєіснування (загальноосвітні школи та школи-інтернати). Визначено критерії (виконання гендерної ролі, залежність від гендерних стереотипів; співвідношення маскулінних, фемінних якостей особистості; стійкість гендерних установок відносно сімейних стосунків), показники та рівні (високий, середній, низький) гендерної ідентичності. uk
dc.description.abstract The dissertation provides theoretical substantiation and experimental study of the characteristics of the development of teenage girls’ gender identity in boarding schools. Analysis of socio-psychological factors influencing the formation of gender identity in the adolescence was conducted. The content of terms «gender», «identity», «gender identity», «gender roles», «androgenic descriptions», «gender roles» were revealed. The study determines differences in the structure of teenage girls’ gender identity in secondary schools in comparison to teenage girls’ gender identity in specialized boarding schools. Factors that prevent normal gender identity formation in boarding schools were revealed, namely absence of a singular identification image, absence of control over teenage girl behavior in socio-sexual sphere by a significant adult, generation gap, deprivation. The study points out that harmonic development of teenage girls’ gender identity in boarding schools requires goal-oriented realignment of their stereotypical and traditional masculine-feminine roles towards androgenic gender roles. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject гендер uk
dc.subject ідентичність uk
dc.subject гендерна ідентичність особистості підліткового віку uk
dc.subject маскулінні властивості uk
dc.subject фемінні властивості uk
dc.subject андрогінні властивості uk
dc.subject гендерна роль uk
dc.subject гендерний образ «Я» особистості підлітка uk
dc.subject gender uk
dc.subject identity uk
dc.subject gender identity of teenage uk
dc.subject masculine descriptions uk
dc.subject feminine descriptions uk
dc.subject androgenic descriptions uk
dc.subject gender roles uk
dc.subject gender image of personality uk
dc.title Особливості розвитку гендерної ідентичності дівчат-підлітків в умовах шкіл-інтернатів uk
dc.title.alternative Characteristics of the development of teenage girls’ gender identity in boarding schools uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 37.015.3:159.922.7–055.25 (043.3)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу