Дисертаційне дослідження присвячено проблемі формування складних синтаксичних конструкцій у дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення. В дослідженні визначено особливості стану сформованості складних синтаксичних конструкцій у старших дошкільників з тяжкими порушеннями мовлення. Представлено теоретичне обґрунтування методики формувального етапу
експерименту, розкриті організаційні форми, принципи і зміст методики. Сформульовано необхідні психолого-педагогічні умови досягнення позитивних результатів корекційно-формувального навчання. Визначено напрями та етапи методики формування різних типів речення, зокрема складних синтаксичних конструкцій у дітей старшого дошкільного віку з ТПМ, а також узагальнено одержані результати проведеної експериментальної роботи, статистично підтверджено ефективність запропонованої методики. Результати дослідження довели педагогічну доцільність та ефективність запропонованої методики, яка дозволяє формувати в дітей цілісну систему мовних та мовленнєвих умінь та навичок.
The thesis devoted to the problem of figurative complex syntactical constructions of elder preschool children with hard speech infringements. The features of the state of the formed complex syntactical constructions of elder preschool children with hard speech infringements are defined in the research work. Theoretical grounds of methods of experiment forming state are presented and organizing forms, principles and contents of methods are exposed. Necessary psychology pedagogical conditions for the achievement of positive results of corrective-forming education are formulated here. Directions and sections of method of figurative different types of sentences (the complex syntactical constructions) of elder preschool children with hard speech infringements are defined; the results of experimental work are generalized and the effectiveness of the proposed methods is statistically approved. The results of the research proved pedagogic expediency and effectiveness of suggested system of tasks, which allow to form children’s integral system of language and speech skills and acquired habits.