Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей амбівалентності латентного материнства у дівчат юнацького віку. У роботі представлений аналіз науково-теоретичних підходів та концепцій до вивчення проблеми амбівалентності латентного материнства у зарубіжній, радянській та вітчизняній психології, розкриті вікові особливості її прояву. Визначено структуру ( афективний, когнітивний, поведінковий компоненти) амбівалентності латентного материнства, критерії і показники діагностування (довіра до себе, до майбутньої дитини – недовіра до себе, до майбутньої дитини (прийняття-неприйняття); когнітивний компонент: розуміння себе та майбутньої дитини – нерозуміння себе та майбутньої дитини (турбота про себе, про майбутню дитину – нездатність турбуватися про себе, про майбутню дитину), поведінковий компонент: впевненість у собі, у майбутній дитині – невпевненість у собі, у майбутній дитини (самостійність у прийнятті рішень)), особистісні утворення (надія, самооцінка амбівалентності, самоефективність, статева роль), описана їх структура та рівні прояву. Обґрунтовано, розроблено та апробовано психокорекційну програму роботи зі зниження рівня прояву амбівалентності латентного материнства у дівчат юнацького віку шляхом активізації механізмів дезінтеграції-інтеграції. Доводиться ефективність включення даної програми в навчально-виховний процес з метою забезпечення психологічної допомоги дівчатам юнацького віку у процесі їх особистісного розвитку.
The thesis is devoted to research of psychological features latent motherhood ambivalence in adolescent girls. The paper presents the analysis of scientific and theoretical approaches and concepts to the study of latent matherhood ambivalence in foreign, domestic and Soviet psychology, it is revealed age-related peculiarities of its manifestation. It is defined the structure (affective, cognitive, behavioral components) of latent motherhood ambivalence, criteria and indicators of diagnostication (trust to ourselves, to the future child - distrust to ourselves, to the future child (acceptancerejection), cognitive component: understanding of ourselves and the future childmisunderstanding of ourselves and the future child (taking care of yourself, of your future child - inability to take care of yourself and your future child), behavioral component: self-confidence and confidence in the future child – uncertainty about yourself and your future child (idependence in decision-making)), personal formations (hope, selfesteem of ambivalence, self-efficiency , gender role), their structure and levels of
expression are described. It is proved, developed and tested psychocorrectional program of work to reduce the manifestation level of latent motherhood ambivalence of adolescent girls by means of activatio the mechanisms of disintegration-integration.