У дисертації здійснено теоретичний аналіз наукових підходів до вивчення особистісної саморегуляції в підлітковому віці на матеріалі зарубіжної та вітчизняної джерельної бази; систематизовано й узагальнено сукупність поглядів на поняття особистісної саморегуляції, а також визначено її зміст, суть, структуру, розроблено психологічну модель особистісної саморегуляції підлітків; представлено матеріали
експериментального вивчення компонентів особистісної саморегуляції, вікову динаміку її становлення; визначено критерії, показники та рівні розвитку зазначеного феномену. Встановлено провідні кореляційні зв’язки між показниками компонентів особистісної саморегуляції підлітків, що засвідчило необхідність розробки програми, спрямованої на корекцію й розвиток особистісної саморегуляції учнів підліткового віку. Обґрунтовано, розроблено й апробовано авторську програму корекційно-розвивального впливу на розвиток особистісної саморегуляції у підлітків.
In dissertation theoretical analysis of scientific approaches to studying the personal self-regulation in teen-ages period in foreign and native psychology was done; cumulative views concerning the notion of personal self-regulation were systematized and generalized; the content, essence and its structure were determined; the materials of experimental studying of the components of self-regulation, age dynamics and its becoming were presented; data, criteria and level of this phenomenon were defined. Significant correlative connections between the components of teen-agers’ personal self-regulation were established. It testified the necessity of working out the program, directed to the correction and development of teen-agers personal self-regulation. The author’s program of corrective and developmental influence on the development of self-regulation in teen-agers was substantiated, worked out and approbated.