ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Бойченко, Тарас Олегович | |
dc.date.accessioned | 2024-03-29T08:28:48Z | |
dc.date.available | 2024-03-29T08:28:48Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Бойченко, Т. О. Теорія ритуалу жертвоприношень: минуле та сучасність / Т. О. Бойченко // Культурологічний альманах / Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 4. – С. 114-119. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44600 | |
dc.description.abstract | Традиційні теорії ритуалу жертвоприношень зосереджували свої інтерпретаційні зусилля на культурно-релігійних і економічних поясненнях. Вони стверджували, що жертвоприношення отримали схвалення, оскільки виконували практичну роль утвердження сакралізації або обміну. Людина використовувала жертви для налагодження зв’язків між профанним і сакральним через обмін. Сучасні дослідження пропонують більшу багатовимірність ритуалу жертвоприношень. Вони зосереджують свою увагу як на релігійних, так і на соціопсихологічних мотивах ритуалу жертвоприношень. У цій статті запропоновано багатоаспектний підхід до ритуалу жертвоприношень, який підкреслює, що, крім задоволення культурних і економічних потреб, існували також біологічні та соціально-психологічні потреби, які мотивували ритуальну практику жертвоприношення. Практика жертвоприношення викликала психологічне задоволення і знімала проблеми смерті й інших невизначеностей, які виникають у житті людини. Широкий спектр елементів ритуалу жертвоприношення, таких як спів, танці, бенкети, переживання актів небезпеки та насильства, забезпечував біопсихосоціальну мотивацію ритуалу. У роботі стверджується, що ці елементи, які містять психологічні стани радості і страху, задовольняли глибинні біологічні та психологічні потреби людини. | uk |
dc.description.abstract | Traditional theories of ritual sacrifice have focused their interpretive efforts on cultural, religious, and economic explanations. They argued that sacrifices gained approval because they served a practical role in affirming sacralization or exchange. Humans utilized sacrifices to establish connections between the profane and the sacred through exchange. Modern research proposes a more multidimensional view of ritual sacrifice. It directs attention to both religious and socio-psychological motivations for ritual sacrifice. This article presents a multi-aspect approach to ritual sacrifice, emphasizing that, in addition to satisfying cultural and economic needs, there were also biological and socio-psychological needs motivating the practice of ritual sacrifice. The practice of ritual sacrifice provided psychological satisfaction and alleviated the challenges of death and other uncertainties that arise in human life. A wide range of elements in the ritual of sacrifice, such as singing, dancing, feasting, experiencing acts of danger and violence, provided a biopsychosocial motivation for the ritual. The paper argues that these elements, containing psychological states of joy and fear, satisfied deep biological and psychological needs of humans. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | ритуал | uk |
dc.subject | жертвоприношення | uk |
dc.subject | сакралізація | uk |
dc.subject | задоволення | uk |
dc.subject | міф | uk |
dc.subject | ritual | uk |
dc.subject | sacrifice | uk |
dc.subject | sacralization | uk |
dc.subject | satisfaction | uk |
dc.subject | myth | uk |
dc.title | Теорія ритуалу жертвоприношень: минуле та сучасність | uk |
dc.title.alternative | The theory of ritual sacrifice: past and present | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 1(091) | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.4.14 |