Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Теорія ритуалу жертвоприношень: минуле та сучасність

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Бойченко, Тарас Олегович
dc.date.accessioned 2024-03-29T08:28:48Z
dc.date.available 2024-03-29T08:28:48Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Бойченко, Т. О. Теорія ритуалу жертвоприношень: минуле та сучасність / Т. О. Бойченко // Культурологічний альманах / Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 4. – С. 114-119. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44600
dc.description.abstract Традиційні теорії ритуалу жертвоприношень зосереджували свої інтерпретаційні зусилля на культурно-релігійних і економічних поясненнях. Вони стверджували, що жертвоприношення отримали схвалення, оскільки виконували практичну роль утвердження сакралізації або обміну. Людина використовувала жертви для налагодження зв’язків між профанним і сакральним через обмін. Сучасні дослідження пропонують більшу багатовимірність ритуалу жертвоприношень. Вони зосереджують свою увагу як на релігійних, так і на соціопсихологічних мотивах ритуалу жертвоприношень. У цій статті запропоновано багатоаспектний підхід до ритуалу жертвоприношень, який підкреслює, що, крім задоволення культурних і економічних потреб, існували також біологічні та соціально-психологічні потреби, які мотивували ритуальну практику жертвоприношення. Практика жертвоприношення викликала психологічне задоволення і знімала проблеми смерті й інших невизначеностей, які виникають у житті людини. Широкий спектр елементів ритуалу жертвоприношення, таких як спів, танці, бенкети, переживання актів небезпеки та насильства, забезпечував біопсихосоціальну мотивацію ритуалу. У роботі стверджується, що ці елементи, які містять психологічні стани радості і страху, задовольняли глибинні біологічні та психологічні потреби людини. uk
dc.description.abstract Traditional theories of ritual sacrifice have focused their interpretive efforts on cultural, religious, and economic explanations. They argued that sacrifices gained approval because they served a practical role in affirming sacralization or exchange. Humans utilized sacrifices to establish connections between the profane and the sacred through exchange. Modern research proposes a more multidimensional view of ritual sacrifice. It directs attention to both religious and socio-psychological motivations for ritual sacrifice. This article presents a multi-aspect approach to ritual sacrifice, emphasizing that, in addition to satisfying cultural and economic needs, there were also biological and socio-psychological needs motivating the practice of ritual sacrifice. The practice of ritual sacrifice provided psychological satisfaction and alleviated the challenges of death and other uncertainties that arise in human life. A wide range of elements in the ritual of sacrifice, such as singing, dancing, feasting, experiencing acts of danger and violence, provided a biopsychosocial motivation for the ritual. The paper argues that these elements, containing psychological states of joy and fear, satisfied deep biological and psychological needs of humans. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject ритуал uk
dc.subject жертвоприношення uk
dc.subject сакралізація uk
dc.subject задоволення uk
dc.subject міф uk
dc.subject ritual uk
dc.subject sacrifice uk
dc.subject sacralization uk
dc.subject satisfaction uk
dc.subject myth uk
dc.title Теорія ритуалу жертвоприношень: минуле та сучасність uk
dc.title.alternative The theory of ritual sacrifice: past and present uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 1(091)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.4.14


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics