Дисертацію присвячено дослідженню проблеми ефективності самовдосконалення майбутнього вчителя музики у процесі фахової підготовки. На підставі аналізу наукової літератури, узагальнення міжнародного методичного досвіду та прогресивної практики з вокальної підготовки студентів педагогічних вищих освітніх закладів, як складової музично-педагогічного фаху, було досліджено стан самовдосконалення як психолого-педагогічної проблеми; усвідомлено та розкрито сутність, зміст, компонентні складові структури самовдосконалення майбутніх учителів музики; визначено наявність впливу сучасної музичної субкультури на самовдосконалення вчителів України та Китаю. Обгрунтовано застосовані педагогічні принципи та умови ефективності самовдосконалення майбутніх учителів музики, розроблено критерії й показники сформованості, схарактеризовані рівні: самовизначення, освітньої та виконавської самоідентифікації, фахово-компетентнісний; проведено експериментальну перевірку ефективності організаційно-методичного забезпечення самовдосконалення студентів.
The thesis deals with the problem of perfect oneself of future music teacher During training. Based jn analysis of scientific literature, summarizing international methodological experience and progressive practice of vocal training future teachers of higher educational institutions as part of musical teaching profession, was investigated as a condition of self-psychological and educational problems, and realized the essence, content, composition structure of self-future music teacher, identified the present of modern musical subculture impact on teacher self Ukraine and China. Grounded applied pedagogical principles and conditions for the effectiveness of self-help future teachers, the criteria and indicators of formation. Author determined levels: self-education and self-identification performance, professional competence; conducted experimental verification of the effectiveness of organizational methods of cultivation of students.