Проаналізовано стан досліджуваної проблеми формування спеціальних умінь та навичок студентів вищих навчальних закладів у психолого-педагогічній та спеціальній літературі. Досліджено особливості навчання оздоровчого плавання, методичні положення побудови методики навчання та особливості формування мотиваційного спрямування студентів до занять оздоровчим плаванням в залежності від рівня їх вміння плавати. Визначено стан фізичної підготовленості студентів вищих навчальних закладів, напрями їх мотивів до занять фізичною культурою та сформованість спеціальних умінь та навичок. Розроблено методику формування спеціальних умінь та навичок студентів в процесі оздоровчого плавання, спрямовану на всебічний розвиток організму, формування психофізичної готовності студентів до майбутньої професійної діяльності. Експериментальним шляхом перевірено ефективність навчання спеціальним умінням та навичкам студентів вищих навчальних закладів засобами оздоровчого плавання.
Analysis of the problem of special skills and students in educational and psychological literature. The peculiarities of teaching fitness swimming, the methodical construction of teaching methods, the particulars of motivation orientation sessions for improving floating depending on the level of their ability to swim. The condition of physical readiness of students, their motivation directions to physical training and the formation of special skills.
The method of forming the special skills of students during recreational swimming, aiming at comprehensive development of the body of psychophysical readiness of students for future professional activities. Experimentally tested the effectiveness of special education knowledge and skills of students by means of improving navigation.