Дисертація присвячена проблемі формування екологічної свідомості майбутніх учителів початкових класів як системи в процесі їх професійної підготовки. Розроблено та в педагогічному експерименті перевірено модель процесу формування екологічної свідомості студентів, яка реалізується за таких умов: впровадження міждисциплінарного принципу інтеграції екологічних знань, використання системи навчальноекологічних задач і завдань, застосування партисипативних методів здійснення екологічної освіти студентів ВНЗ, уведення в освітній процес вищої школи спецкурсу „Актуальні проблеми педагогічної екології”. В роботі з’ясовано місце і роль екологічної свідомості як особистіснопрофесійної якості вчителя початкової школи.
The thesis is dedicated to the problem of forming of ecological consciousness of the future primary schoolteachers as a system during their professional training. The conditions under which the experimental pedagogical system of forming of students’ ecological consciousness will be realized are introduction the principle of integration of ecological knowledge, using the system of ecological-educated tasks and problems, application of particular methods necessary for high school students’ ecological education, introduction in teaching process of high school special course “The Actual Problems of Pedagogical Ecology”. The work is determined the place and the role of ecological consciousness as a primary schoolteacher personal-professional quality.