У дисертації здійснено теоретичний аналіз наукових джерел дослідження розвитку психологічної готовності до батьківства; визначено сутність поняття «батьківство» та «психологічна готовність до батьківства»; теоретично обґрунтовано структуру та систему ціннісних ставлень зазначеного утворення. Експериментально досліджено співвідношення системи ціннісних ставлень батька в родині (ціннісне ставлення юнака до майбутньої дитини, ціннісне ставлення до себе як до батька, ціннісне ставлення юнака до власної батьківської ролі, ціннісне ставлення юнака до батьківства) та рівнів розвитку складових психологічної готовності до батьківства (високий, середній, низький), а також вплив індивідуально-психологічних чинників (виховне середовище (тип сім’ї: повна та неповна сім’я), вік юнаків, особистісні властивості юнаків) на розвиток досліджуваного психологічного утворення.
The thesis presents a theoretical analysis of the scientific study of the sources of psychological readiness to fatherhood; the essence of the concept of "fatherhood" and "psychological readiness to fatherhood"; the structure and system of valuable attitude of indicated formation are theoretically grounded. The ratio of father valuable attitudes in the family (youth valuable attitude to the future child, youth valuable attitude to himself as a father, youth valuable attitude to his own paternal role, youth valuable attitude to fatherhood) and levels of components of psychological readiness to fatherhood ( high, medium, low), and also the impact of individual psychological factors (educational environment (family type: complete and incomplete family), boys age, boys personal features) on the development of the investigated psychological formation are experimentally studied.