Дисертацію присвячено проблемі формування в учнів основної школи знань, умінь і навичок математичного моделювання в процесі навчання геометрії. У роботі визначено сутність термінів «математична модель» та «математичне моделювання», виділено види математичних моделей, описано спрощену евристичну схему діяльності математичного моделювання. На базі створеної концептуальної моделі розроблено і теоретично обґрунтовано компоненти методики формування в учнів основної школи знань, умінь і навичок математичного моделювання, а саме: етапи навчання, сукупність організаційних форм, методів та засобів відповідно до кожного етапу, методичні рекомендації вчителям. Проведене експериментальне впровадження результатів дослідження свідчить, що використання запропонованої методики формування в учнів основної школи знань, умінь і навичок математичного моделювання, яка враховує освітні вимоги сучасного покоління, особливості його навчальної діяльності та віковий фактор, забезпечує: свідоме оволодіння учнями математичним моделюванням як універсальним методом навчального пізнання навколишнього середовища; високий рівень розвитку творчих здібностей школярів; активізацію пізнавального інтересу до вивчення предмета та ефективність навчання.
This dissertation is devoted to the development of pupils basic knowledge and skills of mathematical modeling in learning geometry. This paper is defined such terms as “mathematical model” and “mathematical modeling”, separated the types of mathematical models; described simplified heuristic scheme of mathematical modeling. On the stem of conceptual work developed and theoretically justified the method of forming components in secondary school pupils knowledge and skills of mathematical modeling especially the stages of learning, a set of organization forms, methods and means according to each stage; methodical recommendations for teachers. An experimental implementation of research result shows that using the method of forming a secondary school pupils knowledge and skills of mathematical modeling that takes info educational requirements, especially its training and age factor; provides: conscious mastering of pupils through mathematical modeling as a universal method of learning the environment, a high level of creative abilities of pupils, the activation of cognitive interest in the study of subject and effectiveness of training.