Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Початкова школа Закарпаття в системних освітніх трансформаціях другої половини ХІХ - початку ХХІ століття

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Фізеші, Октавія Йосипівна
dc.date.accessioned 2024-03-25T13:46:37Z
dc.date.available 2024-03-25T13:46:37Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Фізеші, Октавія Йосипівна. Початкова школа Закарпаття в системних освітніх трансформаціях другої половини ХІХ - початку ХХІ століття : дис. … докт. пед. наук : 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / Фізеші, Октавія Йосипівна ; наук. консультант Дем'яненко Наталія Миколаївна ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2016. – 586 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44541
dc.description.abstract Дисертація є цілісним науковим дослідженням процесу становлення і розвитку початкової школи Закарпаття періоду другої половини ХІХ – початку ХХІ ст. як наслідково-залежних змін в її організації, управлінні, структурі, змісті освіти, детермінованих державно-територіальним підпорядкуванням регіону, а отже, соціально-економічними, суспільно-політичними умовами, системними освітніми трансформаціями за п’ятьма виокремленими етапами: 1848–1919 рр.; 1919–1938 рр.; 1939–1944 рр.; 1944–1991 рр.; 1991–2011 рр. Відповідно з’ясовано вплив на розвиток закарпатської початкової школи освітнього законодавства європейських країн (Австро-Угорщини, Чехословаччини, Угорщини), до складу яких періодично територіально входило Закарпаття та визначено сутність поняття «системна освітня трансформація». Розкрито особливості організації і змісту діяльності початкової школи Закарпатського краю, досліджено й систематизовано провідні тенденції її розвитку. Розроблено авторську історико-системну модель формування початкової школи, виявлено та актуалізовано конструктивний ретродосвід, персоніфіковані ідеї розвитку початкової освіти Закарпаття. uk
dc.description.abstract Dissertation is a holistic scientific research of the process of the formation and development of the primary school of Transcarpathia of the second half of the XIX – beginning of the XXI century. Reasonably the process of the formation and development of the primary school of the Transcarpathia of the second half of the XIX – beginning of the XXI century as consequent and dependent changes in the organization, management, structure and content of the primary school, is determinated by the state-territorial subordination of the region and the corresponding educational transformation singled out in five phases: 1848-1919; 1919-1938; 1939-1944; 1944-1991; 1991-2011 years. Among the criteria of the designed periodization there are the chronology of the state-territorial subordination of the region, the interdependence of social, economic and political development, educational transformations, in particular, the forming of the network, typology, subordination of the primary school and etc. Here is determined the essence of the concept “the system educational transformation” as a subordinate and adaptive changes of the educational processes in the Transcarpthia region, which depend on a state-territorial belonging, the socio-economic, socio-political, organizational and pedagogical prerequisities, which depend on the legislative, educational and language policy of the state Dominant, which depend on the upholding of the national peculiarities in the multicultural region. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject початкова школа uk
dc.subject освітня трансформація uk
dc.subject полікультурний регіон uk
dc.subject рідномовна освіта uk
dc.subject організація uk
dc.subject зміст початкової освіти uk
dc.subject вчитель початкової школи uk
dc.subject the primary school uk
dc.subject the educational transformation uk
dc.subject the multicultural region uk
dc.subject the education in native language uk
dc.subject the organization uk
dc.subject the content of primary education uk
dc.subject the teacher of primary school uk
dc.title Початкова школа Закарпаття в системних освітніх трансформаціях другої половини ХІХ - початку ХХІ століття uk
dc.title.alternative The primary schols in Transcarpathia in the system educational transformations of the second half of the XIX - the beginning of the XXI century uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 373.3(477.87)«18/20»


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics