Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Казка як засіб формування творчої уяви сліпих дітей молодшого шкільного віку

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Федорова, Олена Миколаївна
dc.date.accessioned 2024-03-22T14:34:40Z
dc.date.available 2024-03-22T14:34:40Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Федорова, Олена Миколаївна. Казка як засіб формування творчої уяви сліпих дітей молодшого шкільного віку : дис. … канд. психол. наук : 19.00.08 – спеціальна психологія / Федорова Олена Миколаївна ; наук. керівник Синьова Євгенія Павлівна ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2015. – 204 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44531
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячено розробці, теоретичному обґрунтуванню та експериментальній перевірці системи розвитку та корекції творчої уяви сліпих дітей молодшого шкільного віку засобами казки. Проаналізовано наукові дослідження з окресленої проблеми у загальній та спеціальній психолого-педагогічній літературі. Визначено значення уяви для компенсації порушень чуттєвого пізнання оточуючої дійсності дітьми молодшого шкільного віку з порушеннями зору. Розроблено комплексну методику психологічної діагностики стану розвитку відтворювальної та творчої уяви дітей з порушеннями зору, в основу якої покладено критерії, значущі для цього виду діяльності в молодшому шкільному віці. Здійснено експериментальне вивчення типологічних особливостей проявів відтворювальної та творчої уяви сліпих та слабозорих молодших школярів. Визначено основні напрямки роботи психолога та вихователя з розвитку творчої уяви сліпих молодших школярів. uk
dc.description.abstract The thesis research covers the issues of development, theoretical substantiation and experimental verification of the system for development and correction of creative imagination in blind children of primary school age by the means of fairytales. It contains profound analysis of the scientific studies in general and special psychology and pedagogic covering the named research problem. The importance of imagination in compensating insufficiency in sensual perception of the surrounding world by the visually impaired children of primary school age has been defined. The thesis presents developed integral assessment tool for psychological assessment of reproductive and creative imagination of visually impaired children, based on criteria which are considered to be the most valid for this age. There has been carried out an experimental study of typological features of reproductive and creative imagination in blind and visually impaired children of primary school age. Major directions for psychologist’s work on development of creative imagination of blind children of primary school age have been set. The thesis also contains qualitative and quantities results analysis of independent composing of fairytales by blind children at different stages of the experiment. Recommendations for psychologists and educators on using fairytales in their work are also included. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject діти з порушеннями зору uk
dc.subject відтворювальна та творча уява uk
dc.subject уявлення uk
dc.subject чарівні казки uk
dc.subject visually impaired children uk
dc.subject reproductive and creative imagination uk
dc.subject concepts uk
dc.subject fairytales uk
dc.title Казка як засіб формування творчої уяви сліпих дітей молодшого шкільного віку uk
dc.title.alternative Fairytale as a means for development of creative imagination in blind children of primary school age uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 376-056.262.015.311:398.21(043.3)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics