Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальному вивченню проблеми розуміння як феномену підготовки майбутніх практичних психологів до майбутньої професійної діяльності. Розкрито сутність поняття «розуміння», вивчено основні механізми розуміння, форми, рівні, подано основні характеристики розуміння: багатоплановість, інтегративність, складність, багаторівневість, діалогічність, залежність від особливостей об’єкта й суб’єкта. Досліджено психологічну ситуацію клієнта як об’єкт розуміння психолога в умовах психологічного консультування. З позицій психологічної герменевтики розглянуто її текстуальну природу, презентовано у вигляді текстуального простору. У відповідності до текстуального простору ситуації психологічного консультування створено цілісну систему прийомів розуміння психологічної ситуації клієнта.
The thesis is devoted theoretical and experimental study of the problem of understanding as the phenomenon of the preparation of future practical psychologists for their future career. The nature of the notion of “understanding” is revealed. The basic mechanisms and characteristics of understanding, its forms and levels are studied. The client's psychological situation as the object of the psychologist's understanding in the situation of psychological consultation is researched. From the point of view of Psychological Hermeneutics its textual nature which is represented in the form of textual space is considered. In correspondence with the textual space of the situation of psychological consultation the integral system of the techniques of understanding of the client's psychological situation is created.