У дослідженні висвітлені актуальні проблеми підготовки майбутніх біологів-дослідників до професійної діяльності. У роботі розкрито психологопедагогічні передумови формування дослідницьких умінь студентів біологічних спеціальностей у процесі навчання вищої математики. Обґрунтовано необхідність формування у студентів біологічних спеціальностей дослідницьких умінь у процесі навчання вищої математики та на цій основі сформульовано методичні вимоги щодо підготовки майбутніх біологів-дослідників до професійної діяльності. В роботі запропоновано методичну систему формування дослідницьких умінь студентів-біологів на основі математичного моделювання як методу дослідження та введення в навчання системи професійно-орієнтованих завдань та комплексу інтегрованих лабораторних робіт з вищої математики. Запропоновані методичні рекомендації щодо їхнього впровадження до процесу підготовки майбутніх біологів-дослідників у навчанні вищої математики. Розроблений та апробований електронний підручник «Основи вищої математики для біологів». У роботі наведено результати педагогічного експерименту, що підтверджують ефективність запропонованої методики навчання.
The dissertation is devoted to the problems of training the future research biologists for their professional activity. Psychological and pedagogical terms of research skills formation in the process of teaching higher mathematics for the students of biological specialties have been determined. The necessity of the research skills formation of the students of biological specialties in the process of teaching higher mathematics has been
grounded and as a result of it the methodical requirements for the training of future research biologists for their professional activity have been formulated. The methodical system of biology students’ research skills formation on the basis of mathematical modeling as a research method and the introducing of the system of professional tasks and integrated laboratory works on higher mathematics into the process of teaching are given. The methodical recommendations how to introduce these tasks into the future research biologists training in the process of teaching higher mathematics are suggested. The electronic text-book “Foundations of Higher Mathematics for Biologists” has been worked out and tested. The results of the pedagogical experiment, which have proved the effectiveness of these teaching methods, are presented in our thesis.