У дисертації здійснено розробку концептуальної моделі міжкультурної взаємодії, що активно розвивається в інформаційному суспільстві. На основі аналізу інформаціонально-комунікативного способу розвитку суспільства, виявлено його вплив на сучасну міжкультурну взаємодію. Досліджено специфіку сучасних комунікативних процесів, що виявляється у створенні межових ситуацій як на рівні соціуму, окремих культур, так і особистості, що зумовлює можливості синтезу й осмислення свідомості людини та самосвідомості культури як виходу за межі власного досвіду в міжкультурний простір, як акту трансгресії. Визначено концептуальні засади сучасної міжкультурної взаємодії, до яких віднесено принципи мультикультуралізму та трансверсальності. Досліджено значущість феномена транскультурності як нового етапу розвитку культури. Проаналізовано людинотворчу спрямованість комунікативного потенціалу міжкультурної взаємодії, що виявляється у здатності знання, інформації, культури впливати на становлення особистості, вмінні досягати порозуміння шляхом осягнення значущості загальнолюдських цінностей і пріоритетів людського існування.
The conceptual model of intercultural interaction in an information society is presented in the given thesis. The author analyzes the informational and communicative mode of societal development and shows its influence on the intercultural interaction. She underlines that the specificity of contemporary communication processes manifests in the creation of boundary situations at the level of society, some cultures and individuals. The understanding of human consciousness and culture’s self-consciousness as out beyond their own experience in intercultural space, as an act of transgression is possible in such situation. The principles of multicultururalism and transversality are determined as the basic ones. The phenomenon of transculturality as a new stage of culture’s development is examined. The human and creative orientation of intercultural interaction’s communication potential is analyzed. It is in the ability of knowledge, information and culture to influence on the formation of personality, ability to achieve understanding through comprehension of human values and priorities of human existence.