У роботі побудована і науково обґрунтована методика використання освітніх веб-ресурсів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики, яка орієнтована на розв’язування таких завдань як впровадження сучасних веб-технологій в сферу освіти, активізація навчально-пізнавальної та самостійної діяльності студентів, формуванню інформаційної культури, підвищення рівня навчальних досягнень студентів та поліпшенню їхньої професійної підготовки. На основі аналізу науково-методичної літератури наведено класифікацію освітніх веб-ресурсів; уточнено поняття «освітній веб-ресурс»; розроблено спецкурс «Методика використання та проектування освітніх вебресурсів» та методичні рекомендації щодо організації лабораторних робіт; розроблено зміст практики зі створення мультимедійних освітніх проектів; в підтримку спецкурсу розроблено сайт «Освітніх веб-ресурси» та організовано локальну вікі-енциклопедію. Виділено особливості, найбільш адекватні форми, методи, засоби навчання; розроблено систему вивчення теоретичного матеріалу та проведення лабораторних робіт. У роботі наведено результати педагогічних експериментів, які підтверджують ефективність запропонованої методики використання освітніх веб-ресурсів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики.
The author of the research describes and grounds methodology of applying educational web-resources to informatics teachers’ training which is targeting at solving the tasks of introducing modern web-technology in the sphere of education, activating students’ educational, cognitional, and independent work; at forming information culture, raising students’ achievements and improving their professional training. The publications analysis has enabled us to classify educational web-resources; to give a more detailed definition of educational web-resource; to point out students’ psychological and educational peculiarities in using educational web-resources in process of their training; to develop the course named ‘Methodology for Applying and Designing Educational web-resources’ and workbook for organizing laboratory works and practice in designing multimedia education projects; the information is available at Educational web-resources web-page and in local wiki-encyclopedia. Features, most adequate forms, methods, and means of studies have been selected; the system of studying theoretical material and its laboratory application has been developed. The efficiency of the offered methodology of using educational web-resources in the process of informatics teachers training has been
proved by the results of pedagogical experiments.