Дисертацію присвячено проблемі формування у молодших школярів умінь сценічного втілення музичних образів у позашкільній діяльності. Здійснено теоретичний аналіз наукової літератури з питань дослідження. У дисертації вперше розроблено та теоретично обґрунтовано методику формування умінь сценічного втілення музичних образів в учнів молодших класів у процесі ансамблевого співу.
Уточнено поняття «уміння сценічного втілення музичних образів», охарактеризовано його сутність, зміст, компонентну структуру, критерії, показники та рівні сформованості у молодших школярів. Удосконалено особливості індивідуально-диференційного підходу до музичного навчання учнів молодших класів. Методична модель включає комплекс методів і прийомів роботи з молодшими школярами, а саме: художній тренінг (цілеспрямоване створення ситуацій «успіху», «концертного виступу», «емоційно-сценічної концентрації», «заохочення» і т.п.), виконання завдань пізнавально-пошукового, оцінювального та творчого характеру та виконання вправ на розвиток і корекцію вокальних умінь, умінь ансамблевого співу, формування елементів сценічної техніки.
The thesis is devoted to the problem of forming young learners skills in representation of musical images in stage performances as a form of extracurricular activities at primary school. Theoretical analysis of the scientific literature on the study in question is fulfilled. The thesis first develops and theoretically substantiates the methodology of forming abilities of musical images stage representation at lower grades in the process of ensemble singing. The notion of "the ability of stage representation of musical images" is defined in detail as well as its nature, content, component structure, criteria, indicators and levels of proficiency formed in primary school children are characterized. The features of individually-differential approach to music education in lower grades are improved. The methodological model under consideration includes a set of methods and
techniques of working with younger students, such as: artistic training (purposeful creation of situations of "success", "live performance", "emotional-stage concentration", "promotion", etc.), performance of cognitive tasks and search, evaluation and creative nature and exercise on the development and correction of vocal abilities, skills, ensemble singing, forming elements of stage performance technology.