Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальному вивченню психологічних детермінант та психокорекції шкільних страхів у молодших школярів. Простежено основні підходи до дослідження даного феномена у вітчизняній та зарубіжній психологічній науці. Уточнено поняття “шкільні страхи”, виявлено види та виділено групи шкільних страхів. Досліджено особливості психологічних детермінант, попередження та шляхів психокорекції шкільних страхів молодших школярів. Виявлено, що виникнення шкільних страхів у молодших школярів є похідним як від індивідуально-особистісних особливостей дітей молодшого шкільного віку, впливу значущих дорослих, так і від специфіки загальної психосоціальної ситуації розвитку. На основі експериментального дослідження виявлено психолого-педагогічні закономірності та умови подолання шкільних страхів учнями молодших класів.
This dissertational research work is devoted to theoretical and experimental studies psychological determinants and psychocorrection of school fears at younger pupils. The basic approaches to research the given phenomenon in domestic and foreign psychological science are tracked. The "school fears" concepts are specified, kinds are revealed and groups of school fears are allocated. The psychological determinants features, school fears preventions and psychocorrection ways of younger pupils are investigated. On the basis of an experimental research, psychological-and-pedagogical laws and conditions of school fears overcoming by elementary grades pupils are revealed.