У дисертаційному дослідженні висвітлено сутність ґендерної соціалізації дівчат-підлітків із неповних родин; виокремлено підходи до поняття «ґендерна соціалізація» та запропоновано авторське визначення поняття «ґендерна соціалізація дівчат-підлітків», обґрунтовано стадії ґендерної соціалізації дівчат-підлітків; окреслено компоненти, критерії, показники та рівні ґендерної соціалізованості дівчат-підлітків. Уточнено соціокультурні основи ґендерної соціалізації особистості (ґендерна культура суспільства, ґендерні стереотипи і ґендерні ролі). У роботі обґрунтовано модель і соціально-педагогічні умови ґендерної соціалізації дівчат-підлітків із неповних родин. Відповідно до соціально-педагогічних умов підібрано форми і методи соціально-педагогічної роботи з дівчатами-підлітками, їх батьками та педагогами.
In dissertation research the essence of gender socialization of girls-teenagers from single-parent families is reflected; approaches to notion «gender socialization» are selected and author determination of notion «gender socialization of girls-teenagers» is offered, the stages of gender socializating of girls-teenagers are grounded; components, criteria, indexes and levels of gender sotsialization girls-teenagers are outlined. The social-cultural bases of gender socialization of personality are specified (gender culture of society, gender stereotypes and gender roles). In work a model and social-pedagogical terms of gender socialization of girlsteenagers from single-parent families is grounded. According to social-pedagogical terms the forms and methods of social-pedagogical work are neat with girlsteenagers, their parents and teachers.