У дисертаційному дослідженні проаналізовано особливості профілактики вживання дітьми ПАР як основи підготовки соціального педагога до превентивної діяльності; на основі аналізу професійно значущих завдань, функцій, якостей побудовано модель фахівця – майбутнього соціального педагога-превентолога; окреслено сутність, структуру, критерії, показники та рівні готовності майбутнього соціального педагога до профілактики вживання дітьми ПАР; обґрунтовано робочий понятійно-категоріальний апарат щодо підготовки фахівця до професійної діяльності; проаналізовано існуючий досвід підготовки майбутніх фахівців до превентивної діяльності в системі вищої освіти України та за кордоном; обґрунтовано систему підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактики вживання дітьми ПАР та відповідні їй соціально-педагогічні умови.
In dissertation research the features of prophylaxis of substance abuses by the children are analyzed as bases of preparation of social teacher to preventive activity; on the basis of analysis professionally of meaningful tasks, functions, qualities the model of specialist – future social and prevention teacher is built; essence, structure, criteria, indexes and levels of readiness of future social teacher to the prophylaxis of substance abuses by the children is outlined; grounded working notion-category vehicle in relation to preparation of specialist to professional activity; existent experience of preparation of future specialists is analyzed to preventive activity in the system of higher education of Ukraine and abroad; grounded system and proper to her social-pedagogical terms of preparation of future social teachers to the prophylaxis of abuses by the children.