У дисертації проаналізовано проблему формування життєвої компетентності дітей 6–7-річного віку в умовах соціально-рольової діяльності; подано теоретичний аналіз сучасних підходів до вирішення цієї проблеми; концептуально розкрито сутність і зміст понять „життєва компетентність дітей 6–7-річного віку”, „соціальнорольова діяльність дітей 6–7-річного віку”; визначено та теоретично обґрунтовано критерії (когнітивний, поведінковий, діяльнісний, комунікативний) та рівні сформованості життєвої компетентності дітей 6-7-річного віку; проведено комплексне дослідження, на основі чого створено модель формування життєвої компетентності дітей цього віку, складовими якої є мотиваційний, пізнавальний та практичний компоненти. Розроблено технологію формування життєвої компетентності дітей 6–7-річного віку, яка реалізовувалися в умовах дошкільного навчального закладу. Розширено розуміння соціально-педагогічних умов як складових процесу формування життєвої компетентності дітей 6–7-річного віку.
In the thesis the problem of the formation of the life competence of 6–7 year-old children in the terms of social activity is analysed; the theoretical analysis of modern approaches to solving this problem is given; conceptual essence and content of the concepts „life competence of 6–7 year-old children”, „social role activity of 6–7 year-old children” are revealed; the criteria (cognitive, behavioral, functional, communicative) and the levels of formation of life competence of 6–7 year-old children are defined and theoretically based; the complex research is conducted, and on its basis the model of the formation of life competence of children of this age is developed, the main components of the model are motivational, cognitive and practical elements. The technology of the formation of the life competence of 6–7 year-old children which was tested in preschool educational institutions is formed. The comprehension of socio-pedagogical conditions as a part of the life competence of 6–7 year-old children is extended.