Дисертація присвячена проблемі дидактичних засад розробки та використання навчально-методичного комплекту (НМК) з хімії для основної школи. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в педагогіці та методиці навчання хімії, починаючи з 20-х років ХХ століття і до сьогодення. Теоретично обґрунтовано та практично перевірено методичні засади розробки та впровадження в практику навчально-методичного комплекту, що базуються на дотриманні вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів за 12-бальною шкалою. Розроблено концепцію НМК, систему навчальних завдань за моделлю рівнів навченості учнів. Експериментально доведено доцільність ієрархічного розташування різнорівневого дидактичного матеріалу для виявлення навченості учня, поетапного формування вмінь і навичок роботи з навчальною інформацією, а відтак формування основних компетентностей учня. Для інтенсифікації навчального процесу, його індивідуалізації, навчально-методичний комплект розроблено в двох підсистемах: дидактичний комплект учня і методичний комплект учителя, за участю яких реалізується особистісно-орієнтований підхід до навчання. Перша підсистема інтерпретується як засіб учіння, друга – як засіб викладання.
M.Savchyn’s thesis presents a number of theoretical aspects and gives a full methodological background to the teaching materials for secondary school teachers in chemistry. They are welladapted to the needs of both, the teachers and students. The two components are top-successful in the two sub-systems. The first one contains didactic and methodological guidance for teachers and the second one provides a complete tutorial and practical wealth of activities for students. It takes into account the students’ individual needs, accepts the idea of students’ autonomy in studies. The subject competence in chemistry is tested by four-level graded tasks. The didactic material is reliable, practical and objective. It allows to measure the students’ performance through
teaching practice and is optional for self-education.