Дослідження присвячене актуальній проблемі теорії та методики навчання диференціації форм, засобів і методів фізичної культури. Виявлено суттєві розбіжності у прояві фізичних можливостей дівчаток суміжних типів тілобудови, що є підґрунтям для їх урахування під час планування навантажень в гуртках фізичної культури. Удосконалено технологію визначення суміжних типів тілобудови дівчаток 7-8 років варіантом кількісної оцінки компонентів маси тіла. Визначено особливості термінової та довготривалої (впродовж навчального року) адаптації організму дівчаток 7-8-річного віку з різною тілобудовою до фізичних навантажень різної спрямованості. Розроблено диференційовані параметри навантажень для розвитку витривалості, бистроти, сили та швидкісно-силових якостей (тривалість роботи в спробах, кількість спроб і час відновлення між ними) на кожному етапі фізкультурно-оздоровчих занять (осінньому, зимовому та весняному).
The dissertation is devoted to topical theory and methods of teaching problems – differentiation of forms, physical culture means and methods. Significant differences were found in physical abilities demonstration of girls' related types of constitution, which is the basis for taking them into consideration during strain planning in sports sections. Detection of related types 7-8 years old girls' constitution technology was improved by quantitative evaluation option of body components weight. Peculiarities in the immediate and long-term (during school year) adaptation 7-8 years old girls with different constitution to the different types of physical activity were determined. Options of strain for endurance, quickness, strength and power-speed (duration of the attempts, number of attempts, and recovery time between them) were differentiated at each stage of sports and recreational activities (autumn, winter and spring).