Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Структура професійної іншомовної компетентності студентів природничих спеціальностей

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Запольська, Ю. А.
dc.date.accessioned 2024-03-01T12:22:46Z
dc.date.available 2024-03-01T12:22:46Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Запольська, Ю. А. Структура професійної іншомовної компетентності студентів природничих спеціальностей / Ю. А. Запольська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 95. – С. 39-45. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44319
dc.description.abstract У статті розкрито зміст та особливості структури професійної іншомовної компетентності студентів природничих спеціальностей. Визначено, що професійна іншомовна компетентність майбутніх фахівців природничого профілю – складне утворення, інтегральна характеристика професійно-ділових і особистісних якостей, що передбачає здатність демонструвати високоефективну комунікативну спроможність у процесі іншомовного фахово орієнтованого спілкування, створювати й управляти дискурсами, виражається у застосуванні системи складових знань, умінь і навичок, вимірюється повнотою реалізації функцій метамови природничих дисциплін. Проаналізовано інваріантні компоненти цієї компетентності, зокрема: комунікативна, лінгвістична, дискурсивна, діяльнісна компетентності; важливість міжкультурної компетентності. Розглянуто такі аспекти, як-от: граматична, семантична, фонологічна, орфографічна компетентності. У процесі аналізу визначено критерії сформованості професійної іншомовної компетентності студентів природничих спеціальностей, які містять діяльнісний, когнітивний, рефлексивний та мотиваційний компоненти. Показники відображають рівень знань, умінь, навичок і ставлення студентів до процесу навчання. Рівні сформованості професійної іншомовної компетентності студентів природничих спеціальностей варіюються від низького до високого рівнів, відображаючи градацію розвитку компетентностей, від простого володіння мовленнєвими навичками до складного аналізу і творчого використання мови у професійному контексті. Сформовані висновки, які полягають в тому, що професійна іншомовна компетентність також містить стратегічні компоненти, зокрема: здатність адаптуватися до нових умов, ефективно використовувати інформаційні та комунікаційні технології, розвивати навчальні та методичні компетентності. Ці компетентності сприяють формуванню гнучкої, системної та цілісної підготовки студентів, забезпечуючи їхню здатність до саморозвитку, само- оцінки та адекватного сприйняття власних досягнень у професійній сфері. uk
dc.description.abstract The content and features of the structure of the professional foreign language competence of students of natural sciences are revealed in the article. It was determined that the professional foreign language competence of future specialists in natural sciences is a complex formation, an integral characteristic of professional, business and personal qualities, which involves the ability to demonstrate highly effective communication skills in the process of foreign language professionally oriented communication, to create and manage discourses, which is manifested in the application of the system of component knowledge, skills and skills, measured by the complete implementation of metalanguage functions of natural sciences. The invariant components of this competence are analyzed, in particular, communicative, linguistic, discursive, activity competence, and the importance of intercultural competence. Various aspects, such as grammatical, semantic, phonological, orthographic competence, are considered. In the process of analysis, the criteria for the formation of professional foreign language competence of students of natural sciences were determined, including activity, cognitive, reflective and motivational components. Indicators reflect the level of knowledge, abilities, skills and attitude of students to the learning process. The levels of formation of professional foreign language competence of students of natural sciences vary from low to high, reflecting the gradation of competence development, from simple mastery of speaking skills to complex analysis and creative use of language in a professional context. Conclusions were made, which are that professional foreign language competence also includes strategic components, such as the ability to adapt to new conditions, effectively use information and communication technologies, develop educational and methodical competencies. These competencies contribute to the formation of flexible, systematic and holistic training of students, ensuring their ability for self-development, self-evaluation and adequate perception of their own achievements in the professional sphere. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject професійна іншомовна компетентність uk
dc.subject лінгвістична компетентність uk
dc.subject комунікативна компетентність uk
dc.subject академічна мобільність uk
dc.subject професійна підготовка фахівців природничих спеціальностей uk
dc.subject professional foreign language competence uk
dc.subject informational competence uk
dc.subject linguistic competence uk
dc.subject communicative competence uk
dc.subject professional training of specialists in natural sciences uk
dc.title Структура професійної іншомовної компетентності студентів природничих спеціальностей uk
dc.title.alternative Structure of professional foreign language competence of science students uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.091.212:5]:81’234-129:005.336.2
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.95.08


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу