Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Компонентна структура науково-дослідницької культури майбутніх учителів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бєлітченко, Д. М.
dc.date.accessioned 2024-03-01T12:08:06Z
dc.date.available 2024-03-01T12:08:06Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Бєлітченко, Д. М. Компонентна структура науково-дослідницької культури майбутніх учителів / Д. М. Бєлітченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 95. – С. 16-20. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44314
dc.description.abstract Стаття присвячена розгляду компонентної структури науково-дослідницької культури майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін. Зазначено, що у структурі означеної культури необхідними складниками виступають мотиваційний, когнітивний, діяльнісний і рефлексивний компоненти. Установлено, що мотиваційний компонент характеризується позитивним ставленням майбутніх учителів до науково-дослідницької діяльності, усвідомленням значущості дослідницької діяльності, пізнавальним інтересом до науково-педагогічних досліджень, наявністю мотивації досягнення успіху в науковій діяльності, почуттям задоволення від її здійснення. Когнітивний компонент передбачає наявність у майбутніх учителів методологічних, психолого-педагогічних, міждисциплінарних наукових знань з організації науково-дослідницької діяльності, розуміння її сутності, уважаємо, що необхідно додати до нього також знання щодо пошуку необхідної інформації в мультимедійних мережах і набуття вмінь працювати з ними, здійснювати аналіз наукової інформації тощо. Діяльнісний компонент містить у собі сукупність методів, операцій, прийомів, алгоритмів, послідовне здійснення яких забезпечує розв’язання певних дослідницьких задач, визначає особистісно-творчу спрямованість педагогічної діяльності майбутніх учителів на пізнання й осмислення педагогічних проблем, вивчення, освоєння і застосування педагогічного досвіду, характеризується вміннями визначати і формулювати науковий апарат дослідження (об’єкт, предмет, мета, завдання, гіпотеза, методи дослідження), складати програму наукового дослідження, а також сформованістю проєктувальних умінь, володіння вміннями використання засобів масмедіа, наявністю творчого потенціалу. Рефлексивний компонент передбачає здатність студентів аналізувати власну наукову діяльність, надавати оцінку ефективності використання особистих дослідницьких знань та вмінь у професійній діяльності. Доведено, що визначені компоненти науково-дослідницької культури майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін є взаємопов’язаними і взаємозумовленими. uk
dc.description.abstract The article is dedicated to exploring the component structure of the scientific research culture of future teachers in the field of physics and mathematics. It is noted that the necessary components in the structure of this culture are motivational, cognitive, activity-based, and reflexive components. It is established that the motivational component is characterized by a positive attitude of future teachers towards scientific research activities, understanding the significance of research activities, cognitive interest in scientific and pedagogical research, motivation to achieve success in scientific activities, and a sense of satisfaction from its implementation. The cognitive component involves future teachers possessing methodological, psychological-pedagogical, interdisciplinary scientific knowledge related to organizing scientific research activities, understanding its essence. Additionally, it is considered essential to include knowledge related to seeking necessary information in multimedia networks and acquiring skills to work with them, analyzing scientific information, and more. The activity-based component comprises a set of methods, operations, techniques, algorithms, the sequential implementation of which ensures the solution of specific research tasks. It determines the personal and creative orientation of the pedagogical activity of future teachers towards the understanding and interpretation of pedagogical problems, studying, mastering, and applying pedagogical experience. It is characterized by the ability to define and formulate the scientific apparatus of research (object, subject, goal, tasks, hypothesis, research methods), composing a research program, as well as possessing project skills, mastering media tools, and creative potential. The reflexive component entails the ability of students to analyze their own scientific activities, evaluate the effectiveness of using personal research knowledge and skills in professional activities. It is proven that the identified components of the scientific research culture of future teachers in physics and mathematics are interrelated and interdependent. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject майбутні вчителі фізико-математичних дисциплін uk
dc.subject науково-дослідницька культура uk
dc.subject мотиваційний компонент uk
dc.subject когнітивний компонент uk
dc.subject діяльнісний компонент uk
dc.subject рефлексивний компонент uk
dc.subject future physics and mathematics teachers uk
dc.subject scientific research culture uk
dc.subject motivational component uk
dc.subject cognitive component uk
dc.subject activity-based component uk
dc.subject reflexive component uk
dc.title Компонентна структура науково-дослідницької культури майбутніх учителів uk
dc.title.alternative Component structure of scientific research culture of future physics and mathematics teachers uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.011.3-051:51/53:001.891:005.336.2(045)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.95.03


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу