У дисертації проаналізовано стан розробки проблеми становлення екологічного світогляду молоді, що репрезентована багатоаспектністю та різноманітністю підходів до обґрунтування філософської моделі формування екологічно зрілої людини і суспільства. Обґрунтовано теоретичну імплікацію нової гуманітарної парадигми як фундаменту становлення екологічного світогляду й засобу стратегічного управління рухом до сталого розвитку. Визначено шляхи формування екологічного світогляду молоді, які безпосередньо пов’язані з існуючою системою освіти як одним із найоптимальніших способів входження людини у світ культури як основи формування суспільного і духовного життя молоді. Висловлюються пропозиції щодо обґрунтування напрямів модернізації всіх освітніх ланок, а також оновлення відповідних навчальних програм, спрямованих на формування екологічного світогляду молоді.
The thesis analyses a condition of the ecological outlook formation of youth issue development, which is represented by the multidimensionality and diversity of approaches to the substantiation of the ecologically mature person and society philosophical model. The thesis substantiates theoretical implication of a new humanistic paradigm as a base of the ecological outlook formation and a method of strategic management of movement towards sustainable development. The thesis defines the ways of ecological outlook formation of youth, which are connected with an existing system of education as one of the most optimal ways for man to enter the world of culture, as a base of the youth social and spiritual life formation. The thesis makes suggestions about explanation of all educational institutions modernization as well as a renewal of educational programs aimed at the ecological outlook formation of youth.