Дисертацію присвячено теоретичному аналізу політологічних аспектів суперечливих впливів інформаційної політики на особистість; визначенню переваг, ризиків та прихованих загроз, що криються в повсякчасному перебуванні людини в умовах постійного інформаційного навантаження; розкриттю значення освіти та національних цінностей для збереження національної ідентичності в умовах глобалізації. Запропоновано наукове осмислення взаємозв’язків розвитку інформаційних технологій з інтелектуальною діяльністю людини, з’ясовано фактичні та спрогнозовано вірогідні наслідки проникнення інформаційних технологій у сфери соціального буття. Аргументовано тезу про те, що інформаційне середовище є одночасно і перетворювачем, і поширювачем інформації, а також продуктом діяльності людини. Встановлено, що об’єкт-суб’єктні та суб’єкт-суб’єктні стосунки між людиною та інформацією в широкому її розумінні є взаємно детермінованими. Проаналізовано та обґрунтовано класифікацію суб’єктів та об’єктів інформаційної політики.
The dissertation deals with the political aspects of conflicting influences of the information policy on the personality, the definition of benefits, risks and hidden dangers that lurk in the human being always in a constant load of information, to reveal the significance of education and national values for the preservation of national identity in the context of globalization. A scientific understanding of the relationships of information technology with intellectual activity of man, found the actual and predicted the likely consequences of penetration of IT in social life. Argued the thesis that the information environment is both converter and distributor of information and product of human activity. Established that the object-subject-entity entity relationship between man and information in its broadest sense are mutually determined.