Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особливостей когнітивного стилю як чинника розвитку інтелектуального потенціалу майбутнього практичного психолога. Уточнено зміст поняття інтелектуальний потенціал, з’ясовано його специфіку у майбутніх практичних психологів. Вивчено зв’язок процесів розвитку інтелектуального потенціалу й продуктивних характеристик когнітивних стилів. Модифіковані методики дослідження взаємозв’язку складових інтелектуального потенціалу і когнітивних стилів “рефлексивність – імпульсивність”, “ригідність – гнучкість”, “простота – складність”. Встановлено зв’язок продуктивних характеристик і складових інтелектуального потенціалу майбутніх практичних психологів. Розроблено і апробовано тренінг інтелектуального потенціалу психологів (ТІПП). Обґрунтовано умови впровадження ТІПП в процес вузівської підготовки майбутніх практичних психологів.
The dissertation research is devoted to the study of psychological features of cognitive style as a factor of development of intellectual potential of future practical psychologist. The essence of concept “intellectual potential” is specified and its specific characteristics of future practical psychologists are found out. Correlation of development of intellectual potential and productive features of cognitive styles are studied. Methods of research of intellectual potential’s components and cognitive styles “reflexivity – impetuosity”, “rigidity – flexibility”, “complication – simplicity” are modified. Correlation between productive characteristics and intellectual potential’s components of future practical psychologist is set. Training of intellectual potential psychologist (TIPP) is developed and approved. Conditions of TIPP in preservice preparation of future practical psychologist are described.