У дисертації схарактеризовано внесок Л. А. Булаховського у становлення і розвиток методики викладання російської мови в Україні. Розглянуто життєвий шлях та науково-педагогічну діяльність ученого; визначено й проаналізовано теоретичні та практичні аспекти формування лінгводидактичних поглядів Л. А. Булаховського, а саме: Харківська лінгвістична школа, лінгводидактична спадщина видатних мовознавців Ф. І. Буслаєва, І. І. Срезневського, О. О. Потебні, методичні праці сучасників, а також власні наукові пошуки та активна педагогічна діяльність. Ґрунтовно проаналізовано методичну спадщину вченого та висвітлено його струнку лінгводидактичну концепцію навчання російської мови в школах України, основою якої є положення про зміст шкільного курсу російської мови, специфіку вивчення граматики та формування орфографічної грамотності учнів, розвиток зв’язного мовлення школярів, паралельне викладання української та російської мов у школі, а також принципи укладання підручника з мови.
The current thesis analyzes L. A. Bulahovsky’s contribution to the foundation and development of the methodology of teaching the Russian language in Ukraine. The thesis studies the life and scientific and pedagogic activity of the scientist, defines and analyzes the theoretical and practical aspects of his linguistic and didactic views (the Kharkiv linguistic school, linguistic and didactic heritage of the prominent linguists F. I. Buslaev, I. I. Sreznevsky, O. O. Potebnya, methodological works of colleagues, as well as his own scientific research and rich teaching experience). The thesis thoroughly analyzes the methodological heritage of the scientist and describes his linguistic and didactic concepts of teaching the Russian language in Ukrainian schools. These concepts address the problems of determining the contents of a school course in the Russian language, teaching grammar and spelling rules to students, developing their speech skills as well as the issues of teaching both Russian and Ukrainian in school and theoretical foundations of constructing a language textbook considered by L. A. Bulahovsky.