У дослідженні висвітлені актуальні проблеми навчання інформатичних дисциплін у технічних коледжах. Розкрито психолого-педагогічні проблеми формування та розвитку критичного мислення студентів у процесі навчання інформатики. Обґрунтовано необхідність формування у майбутніх техніків таких властивостей критичного мислення, як логічність, системність, гнучкість та широта мислення. Приділено увагу рефлексивній діяльності студентів, розвиток якої дає їм змогу усвідомити власну діяльність та унікальність. У роботі розглядаються компоненти методичної системи розвитку критичного мислення студентів у процесі навчання інформатичних дисциплін. Запропоновано введення в навчання інформатики системи професійноорієнтованих задач, розв’язування яких виконується засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Розроблений та апробований навчальний посібник „Математика із системою MATLAB” у друкованому та електронному поданні.
У роботі наведено результати педагогічного експерименту, що підтверджують ефективність запропонованих компонентів методичної системи.
The topical problems of teaching of informatics disciplines in technical colleges are lighted up in the research. The psychoeducational problems of forming and development of critical thinking of students are exposed in the process of teaching of informatics. The necessity of forming for the future technicians of such properties of critical thinking is grounded, as: logic, systemacy, flexibility and breadth of thinking. Attention applies on reflection activity of students, development of which allows them to realize the own activity and uniqueness. The components of the methodical system of development of critical thinking of students is examined in the process of teaching of informatics disciplines. Introduction is offered to teaching the informatics of the system of the professional-oriented tasks, the decision of which is executed with the help of the facilities of informative-communication technologies. The tutorial "Mathematician with the system of MATLAB" has been developed and tested in printing and electronic presentation.
The results of pedagogical experiment, confirming efficiency of the offered components of the methodical system were used in work.