ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Огороднійчук, Зоя Василівна | |
dc.contributor.author | Руденко, Лілія Миколаївна | |
dc.contributor.author | Малафій, Ніна Борисівна | |
dc.date.accessioned | 2024-02-13T11:39:19Z | |
dc.date.available | 2024-02-13T11:39:19Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Огороднійчук, З. В. Використання проективних методик у скринінг-діагностиці дітей старшого дошкільного віку / З. В. Огороднійчук, Л. М. Руденко, Н. Б. Малафій // Логопедія : наук.-метод. журнал. – Київ, 2015. – № 5. – С. 53-59. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44101 | |
dc.description.abstract | У статті розглядається проблема використання діагностичних засобів для проведення скринінгу дітей. Метою експериментального дослідження був підбір комплексу проективних методик для здійснення скринінг-діагностики дітей старшого дошкільного віку. Експериментальне дослідження проводилося на базі дошкільного навчального закладу «Веселка» (смт. Згурівка, Київська область). Експериментальна група нараховувала 18 дітей старшого дошкільного віку (5-6 років). У комплекс проективних методик входили наступні тести: «Намалюй людину», «Неіснуюча тварина» та дитячий варіант тесту С. Розенцвейга (у модифікації Н. В. Тарабріної). Аналіз малюнків обстежуваних дітей дозволив виявити у них велику кількість емоційних порушень, припустити наявність інтелектуальних та інших психічних відхилень. Про наявність психічних відхилень свідчили такі особливості як стереотипність зображень, викривлення частин тіла, розірваність зображень, неприємний вираз обличчя, відсутність певних частин тіла, спосіб зображення тощо. Аналіз результатів тесту С. Розенцвейга дав змогу виявити домінуючі направленість та тип реакції обстежуваних дітей у фруструючих ситуаціях. Вищевикладене дозволило зробити висновок, що підібраний нами комплекс діагностичних проективних методик є ефективним щодо виявлення емоційних, інтелектуальних та психічних порушень, а також типу реакції дитини у ситуації конфлікту. | uk |
dc.description.abstract | This article reviews an issue of using diagnostic tools for performing the screening of children. The aim of the study was the selection of project methods for performing screening diagnostics of preschool children. The experimental study was held in nursery school ―Veselka‖ (Zgurivka, Kyiv region). The experimental group consisted of 18 children of preschool age (5-6 years). The complex of project methods consisted of the following texts: ―Paint a man‖, ―Non-existent animal‖ and a text by S. Rosentsveyg (edited by N. V. Tarabrina) adapted for children. The analysis of pictures of surveyed children revealed a large amount of emotional disorders and allowed to assume the presence of intellectual and other mental disorders. The presence of mental disorders was proved by such peculiarities as stereotypical images, distortion of body parts, scission of images, unpleasant facial expression, absence of certain body parts, the way of expression etc. The analysis of S. Rosentsveyg test results revealed dominating orientation and type of reaction of surveyed children in frustrating situations. Everything abovementioned allowed to conclude that the chosen complex of diagnostic project methods is effective for revealing emotional, intellectual, mental disorders, and the reaction types of children in conflict situation. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | скринінг-діагностика | uk |
dc.subject | проективні методики | uk |
dc.subject | старші дошкільники | uk |
dc.subject | психічні відхилення | uk |
dc.subject | screening diagnostics | uk |
dc.subject | project methods | uk |
dc.subject | preschool children | uk |
dc.subject | mental disorders | uk |
dc.title | Використання проективних методик у скринінг-діагностиці дітей старшого дошкільного віку | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 159.922.7:616-071-053.4 |