У статті досліджується проблема визначення основних аспектів взаємодії логопеда з батьками дітей раннього віку в процесі корекційної роботи в умовах реабілітаційного центру. Здійснений аналіз літературних джерел, включаючи роботи, в яких розглядається сучасний стан проблеми сім'ї, що виховує дитину раннього віку з порушеннями мовлення, свідчить про актуальність та поступальний розвиток процесу її вивчення. Зазначено, що сім'ям, які виховують дітей раннього віку з порушеннями розвитку, в тому числі й мовленнєвого, необхідне надання цілеспрямованої медичної, психолого-педагогічної та соціальної допомоги, яка орієнтована на максимально можливий розвиток дітей цієї категорії в умовах сімейного виховання, їх соціалізацію, підготовку до самостійного життя та інтеграцію в суспільство. Описано основні методичні принципи, завдання, форми та методи взаємодії логопеда з батьками під час корекційно-логопедичної роботи в умовах реабілітаційного центру, які сприятимуть успішному подоланню мовленнєвих порушень у дітей. Обгрунтовано важливість залучення батьків до активної участі в програмі допомоги дитині в умовах реабілітаційного центру та впровадження етапів програми в повсякденному житті родини, що робить засвоєння дітьми мовленнєвих умінь і навичок конкретнішим, доступнішим, усвідомленим, а також значно підвищує ефективність логопедичної роботи.
The article discusses the issue of determination of the fundamental aspects of speech therapist’s interaction with parents of early age children during their correctional work at a rehabilitation centre. Examination of bibliography, which included also the works describing the current state of understanding of the families that bring up early age children with speech disorders, demonstrates importance of this issue and ongoing development of its study. The author indicates that the families upbringing early age children with disabilities, including speech disorders, need to be provided with targeted medical, psychological, educational and social assistance that is focused on the best possible development of such children in their families, their socialization, preparationfor independent life and integration into society. The article presents basic
methodological principles, objectives, forms and methods of speech therapist’s interaction with parents during intervention speech therapy at rehabilitation centres that will contribute to the successful overcoming of children’s speech disorders. It also substantiates importance of parents’ involvement into active participation in the assistance program for their children at rehabilitation centres as well as implementation of the program phases into everyday family life, that makes speech skills mastering by children more specific, accessible, consciousness and increases significantly the speech therapy effectiveness.