У статті розглядається проблема діагностики засобами гри на сучасному етапі розвитку логопедії, що дозволялє всебічно аналізувати та оцінювати рівень сформованості мовленнєвої діяльності дошкільника з порушеннями мовленнєвої діяльності, в тому числі стан сформованості просодичних компонентів. Представлено критерії, показники, рівні оцінки, комплекс ігрових вправ для діагностики. Презентовано завдання для проведення активно-ігрової діагностики та корекції просодичної сторони мовлення дітей. У результаті проведення діагностичного обстеження дітей із нормою та патологією мовленнєвого розвитку визначено особливості розвитку просодики дошкільників різних категорій. Обгрутована необхідність проведення активно-ігрової діагностики мовленнєвої діяльності дошкільників. Визначені основні напрямки формування багатокомпонентних складових просодичної сторони мовленнєвої діяльності дітей. Апробована на практиці запропонована активно-ігрова діагностика дозволяє здійснювати аналіз стану просодики в провідному для дитині виді діяльності – грі.
The problem of diagnostics means playing at the present stage of development of speech therapy reveals in the article, which allows a comprehensive review and evaluate the level of development of speech activity of preschool children with impaired speech activity, including the state of formation prosodic components. The criteria, indicators, valuation levels, a complex gaming exercise to diagnosis reveals in the article. The task for an active game-diagnosis and correction of prosodic aspects of speech children presented. The peculiarity of development of prosodic characteristics of preschool children of various categories determined as a result of diagnostic examination of children with normal and abnormal development of speech prosody. The necessity of realization active-game diagnosis of speech activity preschoolers substantiate. The basic directions of formation of multi-party components prosodic speech activity of children define. The active-play diagnostics has been tested in practice, which allows for the analysis of prosody in the leading activity for the child - the game.