У статті розкрита сутність поняття «усне зв’язне мовлення» у дітей із моторною алалією. Здійснено аналіз сучасних підходів з проблеми дослідження. Схарактеризовані основні складові організації корекційної роботи з дітьми старшого дошкільного віку із моторною алалією. Визначені основні аспекти навчання мови й розвитку мовлення дітей дошкільного віку та напрями організації логопедичної роботи. Особлива увага приділяється створенню спеціальних психолого-педагогічних умов комплексної логопедичної роботи, зокрема: організаційно-педагогічних, загальнодидактичних, технологічних. Запропонований новий підхід до формування усного зв’язного мовлення старших дошкільників із моторною алалією, що здійснювався через ефективне використання комунікативно-мовленнєвого підходу. Визначені внутрішні, суб’єктивні педагогічні умови формування усного зв’язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку із моторною алалією. До них відносимо: усвідомлення кожною дитиною необхідності проведення спеціальної корекційної роботи, установка на позитивні зміни; самоаналіз і адекватна самооцінка власних можливостей; вироблення мотиву та потреби особистості у мовленнєвій
діяльності; прагнення до досягнення нормально розвиненого усного мовлення та використання його у повсякденному житті.
The article reveals the meaning of "oral coherent speech" in children with motor alalia. Modern approaches to the problem of research are analyzed. The main components of the organization of correctional work with preschool children with motor alalia are characterized. The main aspects of language learning and language development of preschool children and the direction of the organization of logopedic work are identified. Particular attention is paid to the creation of special psychological and pedagogical conditions of the complex logopedic work, in particular: organizational and pedagogical, general didactic, technological. The author proposes a new approach to the formation of coherent of oral speech at the senior preschool children with motor alalia, which is implemented through the effective use of verbal communicative approach. The internal, subjective pedagogical conditions of formation of oral coherent speech at preschool children with motor alalia are defined. They are: awareness of each child the necessity of a special correctional work, the installation of positive changes; self-examination and self-esteem of their own possibilities; development motive and the needs of individuals in speech activity; the desire to achieve the normal development of oral speech and us it in everyday life.