В статті описується експериментальна методика дослідження стану та особливостей оволодіння знаннями про синтаксис учнями початкових класів з ТПМ. Проаналізовано стан розробки проблеми в корекційній освіті. Запропоновано діагностичну методику дослідження стану та особливостей оволодіння знаннями про синтаксис учнями початкових класів з ТПМ, яка складається із 3 змістових блоків, кожен з яких був спрямований на дослідження визначених нами складників сформованості синтаксичної складової. Визначено критерії сформованості знань про синтаксис, а саме: правильне використання дітьми різних синтаксичних одиниць (простих і складних), вміння їх визначати, аналізувати і характеризувати; засвоєння дітьми різних типів синтаксичних конструкцій; розуміння та використання синтаксичних простих та складних одиниць в зв’язному усному мовленні.
The article describes the experimental method of study of the state and peculiarities of mastering of knowledge about syntax by the primary school students with severe speech disorder. It analyses the state of development of this problem in correctional education. The author proposes the diagnostic technique of study of the state and peculiarities of mastering of knowledge about the syntax of the primary school students with SSD. The article consists of 3 blocks of content, each of which is aimed at the study of the identified components of formation of the syntactic component. The article defines the criteria of formation of knowledge about syntax, namely: proper use by children of different syntactic units (simple and complex), the ability to identify, analyze and characterize them; understanding and using of simple and complex syntactic units in coherent speech.