У даній статті проводиться аналіз можливостей використання системи роботи з формування мовленнєвих та ритмічних здібностей в корекційній роботі з дітьми дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку, аргументується доцільність застосування різновидів логоритмічних завдань на різних етапах навчальної діяльності. Ритмічні та мовленнєві здібності розглядаються з позицій психології, педагогіки, психолінгвістики. Окреслено основні аспекти системи корекційно-розвивальної роботи, яка поєднала елементи логопедичної роботи, роботи з розвитку почуття ритму у дошкільників та грунтується на провідній формі діяльності дошкільників. Зазначено, що проведення корекційної роботи шляхом застосування системи інтегрованих логоритмічних занять виявляє позитивну динаміку у розвитку ритмічних здібностей дошкільників з мовленнєвими порушеннями. Представлено конспекти розроблених занять, що формують мовленнєво-ритмічні навички та сприяють закріпленню знань за відповідними лексичними темами і є підсумковими у навчально-виховній роботі дошкільної освітньої установи.
This article analyzes the possibilities of using the system work on formation of verbal and rhythmic skills in correctional work with preschool children with impaired speech development, argued the feasibility of varieties vocology tasks at different stages of learning activities. Rhythmic and speech abilities are considered from the point of view of psychology, pedagogy and psycholinguistics. The main aspects of the system of correctional and developmental work that has the elements of speech therapy work, work on the development of a sense of rhythm in preschoolers and is based on the leading form of activity of preschool children. It is noted that the conduct of correctional work through the use systems of integrated vocolagy (logorhythmical) sessions demonstrates positive dynamics in the development of rhythmic abilities of preschool children with speech disorders. Submitted abstracts designed studies that form the voice and rhythmic skills and contribute to the consolidation of knowledge on relevant topics and lexical are totals in the educational work of preschool educational institution.