У статті розглянуто недоліки читання в учнів із ЗНМ (загальним недорозвиненням мовлення), розкрито особливості роботи з корекції та розвитку в них технічної та змістової сторін указаного виду мовленнєвої дІяльності, наведено відповідні приклади. Корекція та розвиток технічної сторони читання спрямовані на покращення таких показників, як правильність, виразність, темп читання, опанування учнями синтетичних прийомів. Вправи з друкуванням букв різного розміру, шрифту, з різними напрямами розташування рядків на аркуші паперу сприяють розширенню поля зору, розвитку в учнів зорового гнозису, зорового аналізу та синтезу, інших технічних характеристик процесу читання. У роботі над змістовою стороною процесу читання необхідно йти від простого і достатньо зрозумілого дітям змістового боку тексту до тих творів, у яких основна думка є дещо прихованою, тому для її пошуку діти мають навчитися встановлювати певні логічні звʼязки у тексті. З урахуванням того, що в молодших школярів із ЗНМ порушення усного і писемного мовлення мають системний характер, корекційна робота має відрізнятися пропедевтичною спрямованістю й стимулювати розвиток в учнів пізнавальної активності.
The article describes reading disability of primary school-aged children with GSU (general speech underdevelopment), specific aspects of work aimed at correction and development of technical and content-related aspects of this type of speech activity and gives relevant examples. Work aimed at correction and development of technical aspect of reading is intended to improve such indicators as correctness, expressiveness, pace of reading, mastery of synthetic techniques by schoolchildren. Exercises with letters of different printing types, different line arrangement on the page help to expand the children's field of vision, to develop visual gnosis, visual analysis and synthesis, and other technical characteristics of reading process. The work involving the content-related aspect of reading requires gradual transition from simple stories understood by children to texts that help children to establish various logical connections. Taking into account the fact that verbal and written speech disorders of primary school-aged children with GSU are of a systemic nature, correction work should be propaedeutic and stimulate the development of their cognitive activity.