Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Феноменологія естетичних переживань (особистості) і американська філософія мистецтва: порівняльний аналіз

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кулик, Андрій Олександрович
dc.date.accessioned 2024-02-02T13:45:43Z
dc.date.available 2024-02-02T13:45:43Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Кулик, А. О. Феноменологія естетичних переживань (особистості) і американська філософія мистецтва: порівняльний аналіз / А. О. Кулик // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Випуск 3. – С. 167-174. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43932
dc.description.abstract Стаття присвячена аналізу естетичних переживань особистості в контексті феноменолого-естетичної методології. Спираючись на феноменологію Е. Гусерля, феноменологічну естетику М. Гейґера, О. Беккера, М. Дюфрена і А. Мальдіне та представників американської філософії мистецтва, таких як: М. Бердслі і Дж. Дікі, автор підкреслює ключову роль естетичного сприйняття (переживання) у формуванні естетичного досвіду (особистості). Автор статті підкреслює важливість феноменологічного методу як продуктивної методології в сфері естетики: естетичного досвіду, естетичних переживань, а також виділяє особливе проблемне поле феноменології естетики і поле досліджень американської філософії мистецтва. По-друге, сучасна феноменологія (А. Мальдіне, М. Дюфрен) багато у чому втратила певні контури наукової методології, доробки які ми отримали в гусерліанській традиції. Тому сьогодні важко зрозуміти, з яким філософським підходом ми маємо справу, чи то аналіз мови, культурології, етики, психології особистості чи естетики. Американські філософи мистецтва обережно користуються і мало говорять про феноменологічний проєкт, але слід розмежувати «суворість» феноменології, про що чітко писав Е. Гусерль, від методів досліджень естетичного (досвіду) в поглядах американських філософів мистецтва. В статті вперше використовується порівняльний аналіз поглядів представників феноменологічного руху та американської філософії мистецтва. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the analysis of the aesthetic experiences of the individual in the context of the phenomenological-aesthetic methodology. Relying on the phenomenology of E. Husserl, the phenomenological aesthetics of M. Geiger, O. Becker, M. Dufrenne and A. Maldine and representatives of the American philosophy of art, such as: M. Beardsley and J. Dickie, the author emphasizes the key role of aesthetic perception (experience) in the formation of aesthetic experience (personality). The author of the article emphasizes the importance of the phenomenological method as a productive methodology in the field of aesthetics: aesthetic experience, aesthetic experiences, and also highlights a special problematic field of phenomenology of aesthetics and the field of research in American philosophy of art. Secondly, modern phenomenology (A. Maldine, M. Dufresne) has largely lost certain contours of scientific methodology, which we received in the Husserlian tradition. Therefore, today it is difficult to understand what philosophical approach we are dealing with, whether it is the analysis of language, cultural studies, ethics, personality psychology or aesthetics. American philosophers of art are careful to use and talk little about the phenomenological project, but the "rigor" of phenomenology, as E. Husserl clearly wrote about, should be distinguished from methods of researching aesthetic (experience) in the eyes of American philosophers of art. For the first time, the article uses a comparative analysis of the views of representatives of the phenomenological movement and the American philosophy of art. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject феноменологія uk
dc.subject особистість uk
dc.subject філософія мистецтва uk
dc.subject досвід uk
dc.subject інтенційність uk
dc.subject естетичний досвід uk
dc.subject естетичне сприйняття uk
dc.subject переживання uk
dc.subject свідомість uk
dc.subject життєвий світ uk
dc.subject phenomenology uk
dc.subject personality uk
dc.subject philosophy of art uk
dc.subject experience uk
dc.subject intentionality uk
dc.subject aesthetic experience uk
dc.subject aesthetic perception uk
dc.subject experiences uk
dc.subject consciousness uk
dc.subject life world uk
dc.title Феноменологія естетичних переживань (особистості) і американська філософія мистецтва: порівняльний аналіз uk
dc.title.alternative The phenomenology of aesthetic experiences (of personality) and american philosophy of art: a comparative analysis uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 1(091)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.3.23


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу