В рамках цієї статті досліджується зміст поняття метакультурної установки трансгуманізму та її основних рис. Ми розглядаємо трансгуманізм не просто як наукове бачення майбутнього технологічного прогресу, а як комплексну метакультурну установку, що впливає на розуміння сутності людської природи та її
майбутнього. Питання змісту поняття метакультурної установки трансгуманізму розглядаються в контексті більш широкої філософської традиції, включаючи роботи відомих філософів, які досліджували мету та проблеми технологічної еволюції для людини, таких як М. Гайдеґґер, М. Мор, Н. Бостром, Ф. Фукіяма. Дослідження метакультурної установки трансгуманізму викликає значні філософські, етичні та соціальні питання, включаючи питання про людську природу, ідентичність, рівність, справедливість, та багато інших. Тому важливо розпочати аналіз філософського руху трансгуманізму саме як метакультурної установки, для того щоб формулювати стратегії та обмеження впровадження технологічних інновацій, з урахуванням потенційних ризиків та викликів. Центральними аспектами статті є висвітлення головних рис метакультурної установки трансгуманізму, якими є віра в постійний науковий та технологічний прогрес, індивідуальний шлях вдосконалення особистості, осмислення етичних аспектів модифікації тіла і розуму з використанням новітніх технологій, вирішення проблеми інклюзивності та доступності цих технологій для всіх людей. Отже, розгляд трансгуманізму як метакультурної установки дозволяє побачити його не просто як технологічний і культурний тренд, а як багатогранну філософську систему, що впливає на всі сфери життя сучасної людини.
The article is devoted to the study of the concept of metacultural attitude of transhumanism. The author considers transhumanism not just as a scientific vision of future technological progress, but as a complex metacultural attitude that affects the understanding of the essence of human nature and its future. The issues of the content of the concept of metacultural attitude of transhumanism are considered in the context of a broad philosophical tradition, along with the analysis of the works of philosophers who have studied the purpose and problems of technological evolution for humans, such as M. Heidegger, M. More, N. Bostrom, F. Fukuyama. The article contains a discussion of transhumanism as a metacultural attitude that allows us to see it not just as a technological and cultural trend, but as a multifaceted philosophical system that affects all spheres of modern life. The analysis of the philosophical movement of transhumanism as a metacultural attitude is important for formulating a strategy for the implementation of technological innovations, considering potential risks and challenges. The central aspects of the article are to highlight the main features of the metacultural attitude of transhumanism, such as belief in constant scientific and technological progress, an individual path of personal improvement, comprehension of the ethical aspects of modifying the body and mind using the latest technologies and addressing the problem of inclusiveness and accessibility of these technologies for all people. In conclusion, the author notes that the metacultural attitude of transhumanism implies a deep and responsible analysis of transhumanist ideas that affect various aspects of life – from technology and science to ethics, human rights, ecology, and social equality.