Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Освітній рівень парафіяльного духовенства Київської Митрополії XVIII ст.: історіографічний аналіз

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Дмитренко, Віталій Анатолійович
dc.date.accessioned 2024-01-30T13:26:28Z
dc.date.available 2024-01-30T13:26:28Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Дмитренко, В. А. Освітній рівень парафіяльного духовенства Київської Митрополії XVIII ст.: історіографічний аналіз / В. А. Дмитренко // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Випуск 3. – С. 40-44. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43905
dc.description.abstract У статті розглянуто процес формування історіографічного стереотипу про масовість шкіл і високий рівень грамотності поміж парафіяльного духовенства Гетьманщини ХVΙΙΙ ст. Розглянуто новітні дослідження з питань освіти ієреїв у Київській митрополії. Вивчено вплив сучасних методологій на розробку цієї проблеми. Простежені основні дискурсивні моменти щодо освітньої проблематики в середовищі священників. Встановлено, що значна кількість науковців продовжує підтримувати думку про високий рівень освіченості священників і їхню визначальну роль в поширенні грамотності серед населення. Це відображається в навчальній та науково-популярній літературі, переважно з історії педагогіки. Водночас, історики які використовують новітню методологію, скептично сприймають цю тезу. Вони доводять, що більше половини ієреїв у XVIII ст. не мали відповідної освіти й були лише елементарно грамотними. Результати їхніх досліджень дозволяють сумніватися в правомірності судження про пасторів як рушіїв шкільної освіти в ранньомодерній Україні. Відкритим залишається питання ефективності державних освітніх ініціатив у середовищі парафіяльних священників. uk
dc.description.abstract The article examines the process of forming a historiographical stereotype about the mass of schools and the high level of literacy among the parish clergy of the Getmanate of the 18th century. The latest research on the education of priests in the Kyiv diocese is considered. The impact of modern methodologies on the development of this problem is studied. The main discursive points regarding educational issues among priests are traced. . It was established that a significant number of scientists continue to support the opinion about the high level of education of priests and their decisive role in the spread of literacy among the population. This is reflected in educational and popular scientific literature, mainly from the history of pedagogy. At the same time, historians who use the latest methodology are skeptical of this thesis. They prove that more than half of the priests in the 18th century they did not have the appropriate education and were only elementary literate. The results of their research make it possible to doubt the validity of the judgment about pastors as drivers of school education in early modern Ukraine. The question of the effectiveness of state educational initiatives among parish priests remains open. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject історіографія uk
dc.subject Київська митрополія uk
dc.subject освіта uk
dc.subject ранньомодерний час uk
dc.subject священик uk
dc.subject historiography uk
dc.subject Kyiv diocese uk
dc.subject education uk
dc.subject early modern times uk
dc.subject priest uk
dc.title Освітній рівень парафіяльного духовенства Київської Митрополії XVIII ст.: історіографічний аналіз uk
dc.title.alternative Educational level of the parish clergy of Kyiv Metropolitan in the 18th century: historiographical analysis uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 271.2-722.5:37(477-25)«17»]:930-047.44
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.3.5


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics