У дисертації подається науково обґрунтована методика реалізації інтеграції елементів знань учнів з фізики і математики в сучасній загальноосвітній школі. Проаналізовані особливості інтеграційних процесів та їх роль у формуванні творчого мислення старшокласників. Запропоновані та апробовані розробки дидактичних матеріалів з інтеграції знань учнів. Показана можливість і доведена доцільність упровадження гіперболічного параболоїда найпростішого виду (z=kxy) в шкільний курс фізики і математики як носія просторової системи графіків, що сприяє розвитку просторово-графічного мислення старшокласників, побудові та перетворенню площинних графіків ізопроцесів, виконанню учнями запропонованих творчих завдань, тобто дивергентності мислення. Розглянуто формування інтегративних знань учнів з фізики і математики засобами комп’ютерних технологій. Проведена перевірка результатів педагогічного експерименту з упровадження запропонованої системи заходів.
In this dissertation paper there is scientifically based method of realization integration of
knowledge in physics and mathematics in contemporary at school providing general education as innovation process. Analysis features integrations processes and their parts of forms creative thinking senior pupils. Work out an offer and their realization in teaching and educational process of didactic materials of integration knowledge pupils. Provide with opportunity and proved scientifically expediency introductions hyperbolic paraboloid easy an air (z=kxy) in school course of physics and mathematics as bearer system graphs. Give special attention development of spatialfigurative thinking senior pupils, of construction and transformation plan graphs isoprocess, to implement of pupils independently tasks and composition sum. Examine the forming integration knowledge pupils of physics and mathematics means compute technologies. Conduct verification results pedagogical experiments of realization propose system measure in order.