Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування текстотворчої компетентності старшокласників у процесі профільного навчання української мови

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Перхайло, Неля Антонівна
dc.date.accessioned 2024-01-25T12:51:18Z
dc.date.available 2024-01-25T12:51:18Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Перхайло, Неля Антонівна. Формування текстотворчої компетентності старшокласників у процесі профільного навчання української мови : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова) / Перхайло Неля Антонівна ; наук. керівник Мацько Любов Іванівна ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2013. – 224 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43817
dc.description.abstract У дисертації розглянуто методологічні, лінгвістичні, лінгводидактичні та психолого-педагогічні засади формування текстотворчої компетентності старшокласників. Проаналізовано основні категорії лінгвістики тексту, з’ясовано поняття „текстове спілкування”, „текстотворча компетентність”, „тексти-роздуми”. Охарактеризовано комунікативні статуси текстів-роздумів як продукту, об’єкта і засобу спілкування у різних суспільних сферах. Розкрито теоретичні основи формування текстотворчої компетентності старшокласників за допомогою інноваційних методів, прийомів і форм навчання мови. Визначено специфіку інтерактивних (ігрових, проектних), комп’ютерно-інформаційних та ін. методів формування текстотворчої компетентності старшокласників. Визначено показники та критерії, розроблено рівні сформованості компонентів текстотворчої компетентності старшокласників. Теоретично обґрунтовано, створено й експериментально перевірено методику формування текстотворчої компетентності старшокласників. uk
dc.description.abstract The research is sanctified to the problem of forming of text creating competence of senior pupils by means of texts-reflections of communicative styles in the process of profile studies of Ukrainian. The methodological, linguistic, lingvo-didactic as well as psychological and pedagogical principles of forming of competence of senior pupils are considered in the dissertation. The basic categories of the linguistics of text are analysed, the concepts of "text communication", " text creating competence"and "texts-reflections", are identified. Communicative statuses of texts-reflections are described as a product, an object and means of communication. Theoretical bases of forming of text creating competence of senior pupils by means of innovative methods, ways and forms of the language studies are exposed. The specific character of interactive, gaming, project, problem, computer-informative methods of forming of text creating competence of senior pupils are determined. Indexes,criteria, the levels of formed components of text creating competence of senior pupils are worked out. The model of the system of forming of text creating competence of senior pupils has been theoretically proved, created and experimentally tested. The results of research studies confirmed the efficiency of the introduced model of studies. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject текстотворча діяльність uk
dc.subject текстотворча компетентність uk
dc.subject текстироздуми uk
dc.subject інноваційні методи uk
dc.subject прийоми і форми навчання uk
dc.subject text creating activity uk
dc.subject text creating competence uk
dc.subject texts-reflections uk
dc.subject innovative methods uk
dc.subject procedures and forms of studies uk
dc.title Формування текстотворчої компетентності старшокласників у процесі профільного навчання української мови uk
dc.title.alternative Formation of text creating competence of senior pupils is in the process of profile studies of Ukrainian uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 373.5.016:811.161.2


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу