У дисертації здійснено світоглядно-філософський аналіз феномену формування педагогічної майстерності в системі професійної підготовки вчителя. Викладено теоретико-методологічні засади дослідження системи професійної підготовки сучасного вчителя. Визначено зміст, місце та роль педагогічної майстерності в системі професійної підготовки вчителя. Розглянуто формування педагогічної майстерності засобами навчальновиховного процесу, окреслено роль педагогічної практики в системі формування педагогічної майстерності сучасного вчителя. В роботі розглянуто поняття педагогічної майстерності в історико-філософському аспекті, запропоновано вдосконалену, з урахуванням потреб сьогодення та філософського осмислення, модель педагогічної майстерності, розроблено модель світоглядної позиції сучасного вчителя, запропоновано механізм оптимізації формування педагогічної майстерності. Наголошено, що новітня модель української педагогічної освіти повинна базуватись на українських національних традиціях, надбаннях вітчизняної педагогіки та критично осмисленому досвіді зарубіжжя.
The thesis contains the world outlook and philosophical analysis of the phenomenon of the forming of the pedagogical creativity in the professional teacher’s training system. This work reviews the theoretical and methodological ways of the investigation of the professional training’s system of a modern teacher. It was determined the matter, place and role of the pedagogical creativity by the methods of teachings and educational process, the role of teaching practice in the system of forming of the pedagogical creativity of a modern teacher. The work proposes the improved model of the pedagogical creativity with the account of today’s needs and philosophical understanding. It was worked out the model of world outlook position of a modern teacher and offered the mechanism of the optimization of the pedagogical creativity.