У дослідженні обґрунтовано визначення поняття екологічної культури як відносно самостійної частини загальної культури; системи національних і загальнолюдських цінностей, що визначають характер відносин між суспільством, людиною і природою у процесі створення і освоєння (споживання) матеріальних і духовних цінностей; міри і способу включення людини у діяльність по стійкому підтриманні оточуючого середовища, а також міри відповідальності людини як суб’єкта культури за стан природи і раціональне використання природних ресурсів; автором введено й обґрунтоване поняття філософського простору «екологічної культури», який формується у царині відносин: людина – природа; людина – предметний світ; людина – духовний світ; людина – людина. Представлена модель формування екологічної культури майбутніх інженерно-педагогічних фахівців та результати її експериментальної перевірки і впровадження.
In research determination of concept of ecological culture is reasonable as in relation to independent part of general culture; systems of national and common to all mankind values, which determine character of relations between society, man and nature in the process of creation and mastering (consumption) of material and spiritual values; measure and method of including of man in activity on proof maintenance of environment, and also measures of responsibility of man as a subject of culture for the state of nature the rational use of natural resources; it is entered an author and reasonable concept of philosophical space of «ecological culture», which is formed in area of relations; a man is nature; a man is the subject world; a man is the spiritual world; a man is a man. Presented model of forming of ecological culture of future engineer-pedagogical specialists and results of her experimental verification and introduction.