ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Остапенко, Наталія Миколаївна | |
dc.date.accessioned | 2024-01-23T14:07:10Z | |
dc.date.available | 2024-01-23T14:07:10Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Остапенко, Наталія Миколаївна. Теоретичні і методичні засади формування лінгводидактичної компетентності у майбутніх учителів української мови і літератури : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова) / Остапенко Наталія Миколаївна ; наук. консультант Мацько Любов Іванівна ; М-во освіти і науки України, НПУ ім. М.П. Драгоманова. – Київ, 2010. – 471 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43704 | |
dc.description.abstract | Робота являє собою теоретико-експериментальне дослідження проблеми формування лінгводидактичної компетентності у майбутніх учителів української мови і літератури. Теоретично обґрунтовано важливість упровадження в навчальний процес вищої школи компетентнісного підходу, вибір технологій, форм і методів навчання студентів філологічних факультетів, спрямованого на вироблення в них лінгводидактичної компетентності. Удосконалено оптимальну модель образу сучасного вчителя-словесника як національно-мовної особистості, виявлено, відібрано й систематизовано лінгводидактичні компетентності, які становлять основу методичної підготовки студентів філологічних факультетів, визначено критерії й показники сформованості лінгводидактичних компетенцій у студентів і молодих учителів-словесників, розроблено систему вправ, завдань і тестів з методики навчання української мови на основі поєднання кредитномодульної технології та технології предметно-методичного проектування. Автор приділяє увагу формуванню у студентів шістнадцяти лінгводидактичних компетенцій: інформаційної, мотиваційної, логічної, методологічної, особистісної, технологічної, комунікативної, проективної, рольової, аксіологічної, соціальної, креативної, стратегічної, діагностичної, дискурсивної та рефлексивної. | uk |
dc.description.abstract | The dissertation is a theoretic and experimental study devoted to the problem of the lingvodidactic competence formation of future teachers of Ukrainian language and literature. The importance of the competence approach implementation in the high school educational process as well as of the choice of technologies, forms and methods of education of philology students, directed to the lingvodidactic competence formation, is theoretically grounded. The optimal contemporary language and literature teacher as a national speech personality model is improved. Lingvodidactic competences, which present the basis of methodic training of philology students, are revealed, selected and systematized. The criteria and indicators of lingvodidactic competences having been formed in students and young language and literature teachers are defined. The system of exercises, tasks and tests in Ukrainian language training methods, based on joining the credits-modules technology and the subject-methodic designing technology is worked out. The author pays attention to the formation of the sixteen students’ lingvodidactic competences: informative, motivational, logical, methodological, personal, technological, communicative, projective, role-playing, axiological, social, creative, strategic, diagnostic, discourse and reflexive. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | лінгводидактика | uk |
dc.subject | лінгвометодична підготовка | uk |
dc.subject | оптимальна модель образу сучасного вчителя української мови і літератури | uk |
dc.subject | лінгводидактична компетентність | uk |
dc.subject | компетенція | uk |
dc.subject | кредитно-модульна технологія навчання | uk |
dc.subject | технологія предметно-методичного проектування | uk |
dc.subject | lingvodidactics | uk |
dc.subject | lingvomethodic training | uk |
dc.subject | the optimal contemporary language and literature teacher model | uk |
dc.subject | lingvodidactic competence | uk |
dc.subject | competence | uk |
dc.subject | credits-modules education technology | uk |
dc.subject | subject-methodic designing technology | uk |
dc.subject | personal designing | uk |
dc.subject | construction of Ukrainian language classes | uk |
dc.title | Теоретичні і методичні засади формування лінгводидактичної компетентності у майбутніх учителів української мови і літератури | uk |
dc.title.alternative | Theoretical and methodical grounds of the lingvodidactic competence formation of future teachers of Ukrainian language and literature | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | 372.881.116.2 |