Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теоретичні і методичні засади формування лінгводидактичної компетентності у майбутніх учителів української мови і літератури

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Остапенко, Наталія Миколаївна
dc.date.accessioned 2024-01-23T14:07:10Z
dc.date.available 2024-01-23T14:07:10Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Остапенко, Наталія Миколаївна. Теоретичні і методичні засади формування лінгводидактичної компетентності у майбутніх учителів української мови і літератури : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова) / Остапенко Наталія Миколаївна ; наук. консультант Мацько Любов Іванівна ; М-во освіти і науки України, НПУ ім. М.П. Драгоманова. – Київ, 2010. – 471 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43704
dc.description.abstract Робота являє собою теоретико-експериментальне дослідження проблеми формування лінгводидактичної компетентності у майбутніх учителів української мови і літератури. Теоретично обґрунтовано важливість упровадження в навчальний процес вищої школи компетентнісного підходу, вибір технологій, форм і методів навчання студентів філологічних факультетів, спрямованого на вироблення в них лінгводидактичної компетентності. Удосконалено оптимальну модель образу сучасного вчителя-словесника як національно-мовної особистості, виявлено, відібрано й систематизовано лінгводидактичні компетентності, які становлять основу методичної підготовки студентів філологічних факультетів, визначено критерії й показники сформованості лінгводидактичних компетенцій у студентів і молодих учителів-словесників, розроблено систему вправ, завдань і тестів з методики навчання української мови на основі поєднання кредитномодульної технології та технології предметно-методичного проектування. Автор приділяє увагу формуванню у студентів шістнадцяти лінгводидактичних компетенцій: інформаційної, мотиваційної, логічної, методологічної, особистісної, технологічної, комунікативної, проективної, рольової, аксіологічної, соціальної, креативної, стратегічної, діагностичної, дискурсивної та рефлексивної. uk
dc.description.abstract The dissertation is a theoretic and experimental study devoted to the problem of the lingvodidactic competence formation of future teachers of Ukrainian language and literature. The importance of the competence approach implementation in the high school educational process as well as of the choice of technologies, forms and methods of education of philology students, directed to the lingvodidactic competence formation, is theoretically grounded. The optimal contemporary language and literature teacher as a national speech personality model is improved. Lingvodidactic competences, which present the basis of methodic training of philology students, are revealed, selected and systematized. The criteria and indicators of lingvodidactic competences having been formed in students and young language and literature teachers are defined. The system of exercises, tasks and tests in Ukrainian language training methods, based on joining the credits-modules technology and the subject-methodic designing technology is worked out. The author pays attention to the formation of the sixteen students’ lingvodidactic competences: informative, motivational, logical, methodological, personal, technological, communicative, projective, role-playing, axiological, social, creative, strategic, diagnostic, discourse and reflexive. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject лінгводидактика uk
dc.subject лінгвометодична підготовка uk
dc.subject оптимальна модель образу сучасного вчителя української мови і літератури uk
dc.subject лінгводидактична компетентність uk
dc.subject компетенція uk
dc.subject кредитно-модульна технологія навчання uk
dc.subject технологія предметно-методичного проектування uk
dc.subject lingvodidactics uk
dc.subject lingvomethodic training uk
dc.subject the optimal contemporary language and literature teacher model uk
dc.subject lingvodidactic competence uk
dc.subject competence uk
dc.subject credits-modules education technology uk
dc.subject subject-methodic designing technology uk
dc.subject personal designing uk
dc.subject construction of Ukrainian language classes uk
dc.title Теоретичні і методичні засади формування лінгводидактичної компетентності у майбутніх учителів української мови і літератури uk
dc.title.alternative Theoretical and methodical grounds of the lingvodidactic competence formation of future teachers of Ukrainian language and literature uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 372.881.116.2


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу