У дисертації обґрунтована можливість застосування навчальних мережних комплексів. Описані методичні аспекти організації навчально-пізнавальної діяльності студентів із застосуванням засобів навчальних мережних комплексів. Розроблено компоненти методичної системи навчання мережних технологій майбутніх учителів інформатики, яка передбачає вивчення теоретичних основ функціонування розподілених систем та формування навичок управління такими системами. Запропоновано методику застосування навчальних мережних комплексів у процесі навчання студентів створювати власні інформаційно-освітні ресурси. Встановлено, що використання навчальних мережних комплексів дає змогу поглибити розуміння студентами навчального матеріалу, посилити мотивацію до навчання, активізувати навчальну діяльність, розширити теоретичну базу знань, посилити прикладну спрямованість результатів навчання інформатики у вищому педагогічному навчальному закладі.
The possibility of educational network complexes use is substantiated in this thesis. Methodological aspects of student's cognitive activities organization by means of educational network complexes are described. Special components on methodological system of network technologies teaching future computer science teachers, that foresees studying theoretical basics of distributed systems functioning and forming the skills of their management have been developed. The methodology of educational network complexes application in the process of teaching students to create their own information-educational resources has been suggested. It has been proved that educational network complexes use gives an opportunity to deepen the students’ understanding of studying material, intensify the studying motivation, stimulate the studying, widen the theoretical knowledge, intensify the applied directivity of computer science teaching results in higher pedagogical educational establishment.