Дисертаційне дослідження присвячене вивченню проблеми розвитку комунікативної саморегуляції майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки. У роботі представлені узагальнені результати теоретичного аналізу наукової літератури з проблем саморегуляції, психологічних особливостей педагогічного спілкування, проявів комунікативної саморегуляції у педагогічному спілкуванні. Виявлено рівні, динаміку та особливості прояву окремих ланок комунікативної саморегуляції майбутніх учителів у процесі професійної підготовки, простежено зв'язок рівнево-типологічних особливостей розвитку загальної саморегуляції зі структурними компонентами педагогічноорієнтованого спілкування у майбутніх учителів, визначено зв'язок комунікативної саморегуляції та педагогічної комунікативної компетентності
майбутніх учителів у педагогічно-орієнтованому спілкуванні, виявлено умови розвитку комунікативної саморегуляції. Експериментально доведено можливість розвитку комунікативної саморегуляції майбутнього вчителя методами активного навчання у процесі професійної підготовки.
The dissertation is dedicated to the problem of communicative self-regulation development of a future teacher while professional training. General results of the theoretical analisis of scientific literature on the problems of self-regulation, psychological peculiarities of pedagogical intercourse and effects of communicative self-regulation in pedagogical intercourse are presented in the work. Levels, dynamics and specifics of a future teacher`s communicative self-regulation manifistation while professional training are revealed. Interconnection between level-typological peculiarities development of general self-regulation and structural components of pedagogically-oriented intercourse of future teachers, and also interconnection between communicative self-regulation and communicative competence in pedagogically-oriented intercourse of future teachers are
investigated. Conditions of communicative self-regulation development are uncovered. The possibility of communicative self-regulation development of a future teacher by methods of active regulationally-oriented training has been expirimentally proved.